ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 14. januar 2009 #1 Skrevet 14. januar 2009 Hvordan regner dere dere fram til neste ikm? Jeg var gravid to ganger (på p-piller) i 2008, og har etter det hatt ujevns syklus. Var gravid fra januar til midten av april. Fikk mensen da først i juni. Da hadde jeg en syklus på 31 dager.. nesten syklus var på 42 dager! og da hadde jeg blødninger i 10 dager! dette er hvert fall ikke normalt, buker å vare 3-4 dager, og har tidligere kunne sette klokkeslett på når TR kommer. Ble gravid igjen i begynnelsen av september, og mistet da i begynnelsen av november. Neste syklus var på 25 dager. Hvordan skal jeg da regne med at neste besøk av TR kommer? Blitt så vant til å ikke ha mensen nå. KJempe fint det, men det "suger" når jeg ikke får noe baby!
ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 14. januar 2009 Forfatter #2 Skrevet 14. januar 2009 Går forresten ikke på p-piller nå. Sluttet i september
Snuppisa Skrevet 14. januar 2009 #3 Skrevet 14. januar 2009 Hei! Jeg har normalt sett noe ujevne og lange sykluser, men de ligger stort sett mellom 35-38 dager. Nå hadde jeg en MA i slutten av okt, og den første syklusen min var de 31 dager, mens denne syklusen er 38 dager. Jeg begynner rett og slett å ta eggløsningstester tidlig i syklusen (kjøper fra lavpris-tester, så det koster ikke mange kronene). Når jeg så finner eggløsning vet jeg at det er to uker til mensen kommer. Nå håper jeg veldig på at den ikke skal komme denne gangen da;-)
blirjegsnartmamma Skrevet 14. januar 2009 #4 Skrevet 14. januar 2009 Jeg gjør ikke det. Det er rett og slett umulig. Men de få gangene jeg har hatt mensen, 4 ganger på 13 mnd, så tar jeg utgangspunkt i 30 dagers syklus. hehe super optimisten!! Også tester jeg ca etter 30 dager. Er det ingenting da, så lar jeg det gå et par uker til.. osv.. Men når jeg har rundet 60-100 dager så gidder jeg liksom ikke teste mer. Er jo helt nytteløst. Jeg har hatt sykluser på 65, 162, og 80 dager. den 4 gangen var når jeg sluttet på pilla i desember 2007.
Allybeen ♂ ♂ ♀ Skrevet 15. januar 2009 #5 Skrevet 15. januar 2009 Jeg har også slike lange sykluser. Vet aldri når EL eller mensen kommer.. Anbefaler deg å begynne å tempe. Da finner du ut når du har EL, og da vet du også når IKM er. Men når du temper ser du ikke at du har hatt EL før dagen etter den har vert, så viss du vil være sikker på å treffe EL, så er eneste måten å ha sex annenvher dag.. Dersom dere klarer det.. Temping er eneste måten for meg å ha litt kontroll på når jeg har hatt EL, om og jeg faktisk får det. Kan ikke drive å ta EL tester hele tiden, når syklusene kan bli oppi 100 dager eller mer. Det hadde blitt dyrt! Står mer om temping på : http://www.pernille.info/bbt.htm
blirjegsnartmamma Skrevet 15. januar 2009 #6 Skrevet 15. januar 2009 Har vært inne på tanken.. Men jeg har ikke eggløsning.. Har legene påvist. Så da føler jeg at det egentlig ikke er noe vits i sjekke, bare i tilfelle det skjer et mirakel.. Vi har stort sett sex annenhver dag uansett, så hvis det kommer et mirakel, så bør vi treffe Skal til gyn på mandag, så da fpr jeg vite om pergo har hatt noen effekt.
2009??? Skrevet 15. januar 2009 #7 Skrevet 15. januar 2009 Hmmm... syklusen min har variert fra 21 til 32 dager siden juni fjor etter jeg tok ut spiralen og jeg ringte legen og han satte meg rett på provera for å "restarte" syklusen min sa han. Jeg fant bare eggløsningen min 2 ganger frem til jeg begynte på kur... og nå venter jeg bare i spenning på om det hjelper etter jeg er ferdig med den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå