♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 14. januar 2009 #1 Skrevet 14. januar 2009 Jeg reagerer litt på at du hevder at man har drøssevis med sykedager å ta av for å være hjemme med syke barn. Da lurer jeg på hva du ville gjort om dine 10 dager var brukt opp før april og du var sykepleier med fastlagt turnus (og derfor også ferie) ett år i forveien? På min arbeidplass kan man ikke ta ut løse feriedager, og du må søke god tid i forveien for å få ta ut permisjonsdager, selv uten lønn! Så fortell meg, hva gjør du da? Og hva foreslår du for dem som ikke har mulighet til å ta fri, altså permisjon uten lønn, siden de er avhengig av hver krone for å få det til å gå rundt? Synes du fremstod en smule lite forståelsesfull i "den" debatten...
Gjest Skrevet 14. januar 2009 #3 Skrevet 14. januar 2009 Hvisman skal sette det på spissen, så vil jeg svare hva hun i prakis har svart i den debatten; det burde du tenkt på før du fikk barn! Jeg er meget uenig med henne bare så det er sagt...
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 14. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 14. januar 2009 Ja, vi kan jo alle si opp jobbene våre og få barn mens vi lever på staten. Hvis det ikke funker for alle (og staten), kan vi jo alltids overlate reprodusering til de som er rike på penger, så¨får oss vanlige dødelige slutte å reprodusere oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå