Gå til innhold

Hvor "store" er dere nå, dere i uke 20?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får hele tiden høre at folk ikke kan se at jeg er gravid, at jeg er liten i forhold til å være så langt på vei. Er en alminnelig slank person (164 cm og 61,5 kg før graviditeten). Har vel lagt på meg 3-4 kg. Hva med dere? Er graviditeten veldig synlig? Hva er vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk - når jeg ser disse bildene så skjønner jeg at jeg er "normal" :-) Man blir jo litt i tvil når alle sier de ikke kan se jeg er gravid... Får kanskje skaffe meg trangere klær ;-)

Skrevet

Er i uke 21. Det synes ganske godt på meg.. Men har gått opp 10 kg og da..

Er 1.73cm og veide 65 kg før graviditeten..

Men er jo veldig forskjellig fra person til person.

Skrevet

jeg er i uke 19 og har gått opp 2kg

Er 1.71 cm og har gått fra 68 til 70kg!!!!!

Har bare fått en liten kule på magen... forje gang gikk jeg opp totalt 26,5kg....

Men det vanlige å gå opp er 5kg når man er i uke 20 har jeg hørt!!!

lykke til

Skrevet

Jeg er faktisk 20+0 i dag :)

Er 1,57m høyt,og var 54kg før svangerskapet. Var hos JM i dag. Vekta viste neeesten 59 kg,så da har jeg gått opp 5kg :)

Målte også SF-målet i dag,og den lå bitte-litt over det normale. JM sa at når man er såpass liten (kort i ryggen),så er det ofte at SF-målet ligger litt over gjennomsnittet.

Selv synes jeg det begynner å bli ganske synlig at jeg er gravid :) Men,så er jeg ganske så lita også :P

Skrevet

Jeg er 20+2 og alle sier jeg har liten mage. Bare en liten bule som kan forveksles med fett.. ; (

Har gått opp 5 kg, så litt fett er det kanskje også. Men synes ikke folk skal uttale seg så mye, men blir jo nervøs av mindre. Måtte spørre legen min idag og hun sa at det er gjerne de med mye magemuskler som får sent mage. Trøster meg med at jeg kanskje er en av dem da... : )

Skrevet

Er snart 22 uker gått og er 170 høy og gikk ned fra 68 til 66 kg pga kvalmen og er nå enda 66 kg.

Håper jeg kan fortsette å vere der lenge lenge lenge. Min veninne som fødte nettopp gikk kun opp to kg totalt i hele svangerskapet ( var normal vektig før svangerskap)

Skrevet

Jeg er veldig stor- huge altså :P

Det er sant, det, jeg er ca 21 uker på vei, og ser ut som om jeg er 30 uker- eller til opgmed høygravid. Er bare 19 mnd siden jeg fødte sist, blir akkurat 24 mnd mellom disse fødslene. Og dette er mitt tredje barn... Kan det være derfor? Jeg prøver iallefall heletiden å finne "gode grunner" til at jeg er så enorm.

Men igjen, jeg har blitt enormt stor med begge de to jeg har fra før og det er akkurat som om jeg bare blir større for hvert svangerskap :) Kjenner at jeg foreløbig er ganske komfortabel med vekten og størrelsen på kroppen:) (og jeg er større nå enn hva jeg har vert med de andre) Tenker mer på babyen inni magen denne gangen enn jeg har gjort med de to andre. Vet ikke hvorfor det er sånn, men kanskje det er fordi dette er siste gangen jeg går gravid og prøver å nyte det mest mulig. (og ikke la meg bli deppet over en enorm kropp, med strekkmerker osv)

Vær stolte over kroppene om de er store eller små, firkantede, runde eller avlange:)) hehe, strekkmerker og kviser, fett hår og ja, you name it. Gjør det beste ut av det og vit at det vil komme en tid hvor man føler seg normal igjen, selv om strekkmerkene forblir og kanskje noen kilo, så venner man seg til den nye kroppen sin.

Tenk så snill kroppen er, som lager baby til oss:)))

Skrevet

jeg var 92cm rundt magen før jeg ble gravid,nå er jeg 20uker+3dager og er 121cm rundt magen.

Skrevet

Signerer denne jeg;o)

Er gravid i uke 20+6 og har lagt på meg 9 kg. Fødte også for 19 mnd siden, og er gravid med nr 4. Magen min er svært så tydelig, noe som både skyldes stor vektøkning og manglende magemuskler. Hvis jeg legger meg flatt er det ingen bul på magen lenger, den kommer når jeg reiser meg opp. Har lagt på meg 18-22 kg hvert eneste svangerskap, så av erfaring vet jeg slankingen etterpå blir ett slit også denne gangen. Har aldri fått puppeunger som suger melk og fett av meg jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...