Gå til innhold

Flere som har problemer med forstoppelse?


jippi78

Anbefalte innlegg

Ja da sitter her, med 2 dagers diett for å få igang tarmene...:( Dvs dette er dag 3 med plager. Tok kontakt med lege og fødeavdeling mandag for å være føre var, men ble ikke tatt alvorlig! Mandag kveld ringte jeg en bekjent på sykehejmmet, og hun sendte hjemmesykepleien innom med klyster. Fikk i to runder, men hjalp ikke! I går fikk jeg takk og pris komme til legen og fikk matdiett ( havregryn, vannmelon, grønne epler, bakte rødbeter, 2 liter vann, laktulose og en type stikkpiller!) Er ikke grit å få det i seg når alt kommer opp igjen!!! I dag har jeg fått beholde havregyn:) Jippi:) Nå venter jeg på at rødbeten skal bakes ferdig. Er litt usikker på hvordan det kommer til å gå...

 

Er ikke meningen å klage, men er det flere som sliter med dette? Har gått helt fint helt til jeg startet med jerntilskudd. Ja, ja, om 12 uker er det forhåpeltligvis over, er i uke 28 nå. Deilig å tenke på hva en trenger og må handle inn. Skal ta en runde til helga:) (Hvis magen holder!)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff da,så lite kult! Forstoppelse er i grunn ganske så alvorlig,så dårlig at de ikke kunne gi deg noen tips ass! Ofte er det verst å få ut det første "proppen" så kommer resten etter.

Har vanligvis litt problemer med slikt selv,men etter at jeg ble gravid,selv om jeg tar jerntilskudd har alt gått på skinner..merkelig for det er helt morsatt av hva som er logisk!

 

Ser du har problemer med at det kommer oppigjenn men tipser deg likevel til å være særlig nøye med drikken!! 2.liter er i grunn lite,du kan godt øke til 3 liter.Lag isbiter å ha i frysen og ha vann i kjøleskapet,lettere å få i seg når det er friskt og det frister gjerne mer ;o)

-Aktivitet er også viktig for å unngå obstipasjon,gå deg en liten tur hver kveld,det er bra for masse annet også ;o) Gå ialle fall det du makter dersom du har bekken problemer.

-Fiberrik kost er lurt fordi det gir tarmen noe å jobbe med og øker peristaltikken(funksjon som fører avføringen ned og ut.)

Havrgryn/grøt,grove frokostblandinger med mye fiber er bra,og veldig grovt brød.

-Liker du svisker,rosiner,druer,dadler virker dette også avførende,så kjøp litt å knaske på ;o)

-Biola og activia yougurt er også bra.

Vet om en som satt ett halvt glass med linfrø i vann til bløt over natten og spiste dette blandet med yougurt morgenen etter regelmessig.

Diett høres så kjedelig ut,finn alternativer som du kan kose deg med også noe du liker,ellers blir hele greien bare en kvie!

Er også lurt å vedlikeholde litt i etterkant for å forebygge at det skjer på nytt ved å være observant på hvor mye du drikker og at du får i deg nok;O)

Lykketil håper det ordner seg for deg;o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville annbefale svisker jeg også. Spis svisker hele dagen om så er.

 

Det finnes også noen jerntabeletter som en ikke blir så kvalmen og forstoppet av. Hør på apoteket. Jeg slet i starten, men det holdt med svisker hos meg.

 

Håpe du får orden på magen! Det der er ondt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss det e jerntilskuddet så jør det, så har eg tatt floradix (tror det e d det hette) ei stund nå og e veldig fornøyd. Ei brune flaska ein får kjøpt i di fleste dagligvarer. Koste rundt 90r for ei flaska. Det smage isje så godt, men holde me ca ei skjei t dagen. Absolutt t å anbefale. Masse vitaminer e det i det og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd:) Føler at det er greit nå, men vet ikke heller. Har spist lite fordi jeg har infuensa.......:( Er det ikke det ene så er det det andre sa jenta som blødde neseblod.....;) og sånn føles det når det går slag i slag! Men i april er alt glemt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har slitt lenge med dette. Jeg tetter doen!

Var hos jordmor som tipset meg om følgende:

- Kjøpe Dulpholac og ta ett par snapsglass av det om dagen

- Legge svisker i vann og spise dem+ drikke vannet som sviskene ligger i.

- starte dagen med en glass romtemperert vann.

 

Dette er jo enkle og greie tips. Jeg har kun brukt kuren to dager, men det ser ut til å fi effekt allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...