Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #1 Skrevet 14. januar 2009 Vet jeg er syk, men synes det er så godt med rå kjøttdeig... Må alltid spise litt før jeg steker den, men har vært flink etter jeg ble gravid og ikke spist. Noen andre som liker det? Har hatt toxoplasmose, så jeg tror ikke det hadde vært farlig for babyen om jeg hadde spist det mens jeg var gravid heller...
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #2 Skrevet 14. januar 2009 æsj det høres utrolig ekkelt ut !!! lykke til....
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #3 Skrevet 14. januar 2009 Det er dritgodt!! Hehe.. Men jeg slutta da jeg begynte å jobbe i ferskvare.. fikk liksom et annet forhold til kjøttprodukter.. men halvstekt kjøttdeig er f*** så godt det og!!! Toxo ER farlig for fosteret, så jeg holdt meg helt unna da jeg var gravid..
ConsuelaBananaHammock Skrevet 14. januar 2009 #4 Skrevet 14. januar 2009 RÅ kjøttdeig???!!!!! Godt, nei fyyyyyy f... så ekkelt hehe
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #5 Skrevet 14. januar 2009 Jeg elsker rå kjøttdeig jeg og. Trodde jeg var alene jeg også hehehe Spiste det under graviditeten men begreset meg
Snuppa27 er stolt mamma til 3 Skrevet 14. januar 2009 #6 Skrevet 14. januar 2009 NAMMENAM!!!! Jeg elsker rå kjøttdeig, står og siser fra stekepanna til jeg er nesten mett, klarer ikke la vær, heller ikke nå når jeg er gravid. Jeg og søstera mi kjøper det støtt og stadig til snax hehe;)
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 14. januar 2009 #7 Skrevet 14. januar 2009 ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ enig naaaaaaaaaam naaaaaaaam ... Kan spise opp en hel pakke jeg på kjappen. Eter også rå biff. Både søss og mamma gjør også det. Og krangler over kjelen når vi er sammen:) Klarte heller ikke dy meg når jeg var gravid
Himmel og hav Skrevet 14. januar 2009 #8 Skrevet 14. januar 2009 Unnskyld meg, men HÆ? Jeg spiser riktignok gjerne en blodig biff, men det er fordi jeg vet at på kjøtt så ligger bakteriene på overflaten og blir derfor varmebehandlet, men kjøttdeig er jo bare "overflate"! Dessuten har jeg sett hvordan kjøttdeig lages, og det kunne ikke falle meg inn baklengs å putte det i munnen før det var gjennomstekt1 Men,men... hver sin smak... Jeg hadde sommerjobb i en butikk en gang hvor sjefen spiste rått flesk. Ganske ekkelt det også! Tror det blir fisk til middag i dag ;-)
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #9 Skrevet 14. januar 2009 tatar er vel råkjøtt deig, å det er det rimelig mange som spiser. Nei du kunne nok ikke ha fått toxoplasmose, siden du har hatt det før. Men listeria kunne du ha fått, å det er også livsfarlig for barnet.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #10 Skrevet 14. januar 2009 Å, kan man bare få toxo èn gang?? Da er det jo bare å ete som rakkern når du er gravid ;D Kan jo til og med spise rå biff da!! Heldiggrisen ;D Hilsen anonym litt lengre opp her som misforstod
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #11 Skrevet 14. januar 2009 Hu kan jo fremdeles få listeria da. Så er vel lurest å holde seg unna.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #12 Skrevet 14. januar 2009 Nei, biff tartar er nyskrapet biffkjøtt, ikke avskjær som ble kvernet for fem dager siden og siden har ligget i variabel temperatur pakket i plast.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #13 Skrevet 14. januar 2009 Okey, da vet jeg om folk som hæler seg til å spise billig varianten. Personlig hadde jeg ikke greid noen av delene. Snakk om fastfood
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #14 Skrevet 14. januar 2009 Hehe....mange morsomme svar jeg fikk her da ) Godt å høre at det ikke bare er jeg som liker det. Er også godt å blande i finhakket løk og salt og pepper (kjøttkakedeig) og spise....hehe. Er også veldig godt med rått bacon. Men jeg skjuler det for samboeren min da...tror han hadde blitt sjokket hvis han hadde visst det.... Kan man virkelig få listeria av rå kjøttdeig?? Trodde det bare var fra oster o.l jeg?? Og toxoplasmose kan man ikke få omigjen nei. Det er farlig dersom du blir smittet mens man er gravid, men er ikke farlig om man har smitten i seg fra før...
ConsuelaBananaHammock Skrevet 14. januar 2009 #15 Skrevet 14. januar 2009 Hva med Ecoli? Tåler ikke tanken på rå kjøttdeig, gærne kvinnfolk ) hehe
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #16 Skrevet 14. januar 2009 Listeria liker seg godt i kjøtt også Listeria (Listeria monocytogenes) er en bakterie som finnes naturlig i vann, jord og råvarer. Bakterien vokser raskt i romtemperatur, men også - i motsetning til mange andre bakterier - ved lave temperaturer, som for eksempel i kjøleskap. Vanligvis er det nødvendig med et svært høyt antall bakterier per gram matvare for at det skal oppstå sykdom. Bakterien dør ved oppvarming, men overlever frysing. Listeria smitter først og fremst gjennom matvarer som oppbevares lenge i kjøleskapet og som spises uten oppvarming. http://www.barnimagen.com/forum/create/5040/139444456 E-coli, er vel en tarmbakterie, så er vel stort sett hygene mangler som fører til at man blir syk av det. Med det mener jeg ikke å si at personen som blir syk, ikke har sikkelig hygene altså, men at et eller annet sted så er det noen som har vært i nærheten av maten som ikke har vært så nøye på hygenen. Eller at maten har kommet i kontakt med et eller annet som har bakterien på seg.
nybakt mams Skrevet 14. januar 2009 #17 Skrevet 14. januar 2009 Jeg ELSKER rå kjøttdeig!!! Spiser alltid litt før jeg steker den, sikker på jeg kunne spist hele pakken om så... jeg pleier å lage meg tartar-smørbrød. Kjlp karbonadedeig, legg tykt på en brødskive (pumpernickelbrød) og oppå der tar duløk, sylteagurk og rødbet samt rå eggeplomme. HERLIG!!!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #18 Skrevet 14. januar 2009 mmmmmmmmmmmmmmm...rå kjøttdeig er GODT!!
ape Skrevet 14. januar 2009 #19 Skrevet 14. januar 2009 ååå fy, nå blei jeg kvalm. Jeg spiser ikke kjøtt !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå