Gå til innhold

Tisselaken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å brukte tisselaken til vugga og sprinkelsenga, men er det vanlig å bruke d i vogna også? Hva har dere andre gjort? Og evt hvor mange tisselaken har dere kjøpt inn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte faktisk aldri tisselaken til førstemann, men det var heller aldri noen problem med at han tisset gjennom bleier...

Jeg ser jo at det er fonuftig å ha dette, så denne gangen står det på handlelista mi... Hvis man først skal ha tisselaken, så kan man jo like gjerne handle inn til både seng, vugge og vogn... Uhellet kan jo skje på alle plasser babyen ligger. Jeg kjøper nok ikke mere enn de tre laknene siden det er uhyre sjeldent at det tisses igjennom. Kanskje ett ekstra utenom hvis uhellet skulle være ute da... så du kan legge på nytt der med engang.

Jeg har som sagt aldri brukt tisselaken... Håper det finnes sånne myke, vaskbare som ikke lager knitrelyder under den lille ;)

Skrevet

Har aldri hatt tisselaken til mine når de var babyer jeg, har 3 barn. De har nesten aldri tisset eller bæsjet utenfor heller da. Under hode har jeg bare lagt en ekstra klut i tilfelle gulp. Kun brukt tisselaken når de har sluttet med nattbleie når de var eldre. Synes selv det virker så klamt og ubehgelig, så er vel derfor ;-)

Skrevet

Jeg hadde tisselaken forrige gang, og bruker det nok til denne babyen også, men bare i sprinkelsenga. Jenta mi både tisset og bæsjet gjennom bleiene i perioder der hun sov godt og lenge, veldig glad for å ha beskyttet madrassen. I vugga og i vogna ligger jo ikke babyen så lenge av gangen, så der syns jeg ikke det er nødvendig.

Skrevet

Takk for svar alle sammen :) Jeg jobber foreløpig på kid, og der selger de tisselaken,så jeg tenkte å "hamstre" noen derfra før jeg slutter siden jeg får god rabatt. Så greit å vite hva dere andre har brukt og hvor mange dere kjøpte.

Skrevet

Vi har brukt DryKid overmadrass. Jeg kjøpte opprinnelig en til hvert barn, men nå er det bare minsten som bruker fordi de passer til sprinkelseng. En sånn overmadrass trenger man bare en av da de kan tromles og derfor bli klare til bruk raskt. De er ganske dyre, men jeg er superfornøyd og anbefaler de gjerne.

Skrevet

hos min sønn rant det alle veier;) hehe... veldig fornøyd med de på sparkjøp faktisk.. rimelig også... kjøpe litt større da og klippe det opp selv:) men de har i mindre str oxo..... (baby/barnestr)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...