06 <3 09 Skrevet 14. januar 2009 #1 Skrevet 14. januar 2009 Hei! Jeg og kjæresten min fant nylig ut at vi skal ha barn og ønsker i den anledning å komme oss på et samlivskurs. Dette vil vi fordi ting ikke alltid går problemfritt mellom oss, snarere tvert i mot. Vet noen hvordan vi akn komme i kontakt med noen som kan hjelpe oss med dette? Jeg har sjekket opp bufetat sine sider, om "godt samliv", men ser ikke at de tilbyr kurs i Nordland der vi bor. Anyone?
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #2 Skrevet 14. januar 2009 Hør med familievernkontoret om de har kapasitet til ta dere inn på samtaler - bedre føre var enn etter snar
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #3 Skrevet 15. januar 2009 www.modumbad.no - her finner du info om PREP-kurs. Disse kursene er forebyggende og passer godt for dem som vil være føre var. Det er sånn at kurset går over en helg, og man bor i tilknytning til kurslokalene. Dette krever at dere har anledning til å reise bort en helg. Håper det løser seg for dere! Gestalt-terapi kan også være konstruktivt. Sjekk ut www.gestalt.no eller evt www.nordhelle.no sistnevnte er en veldig dyktig dame, psykolog og advokat og med spesialkopetanse innenfor mekling. Holder til i Oslo, så jeg vet ikke hvor aktuelt det er for dere da. Klem
Nangiliama Skrevet 23. januar 2009 #4 Skrevet 23. januar 2009 anbefaler PREP-kurs! Kjempebra:-) Og det er ikke "problemorientert" men fokuserer heller p åhvordan man skal kommunisere og løse problemer før de vokser ut av proposjoner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå