~ spiren ~ Skrevet 14. januar 2009 #1 Skrevet 14. januar 2009 Hei. Jeg bare lurer på noe.. hva er forskjellen på SA / MA og XU (om det er noe som heter det.. synes jeg leste det, men er ikkje sikker..
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 14. januar 2009 #2 Skrevet 14. januar 2009 SA er forkortelse for spontanabort, altså en ufrivillig abort hvor kroppen selv støter ut fosteret. MA er missed abortion, dvs at fosteret har dødd inne i magen, men kroppen ikke har klart å kvitte seg med det på egen hånd. Da må man inn til utskrapning. XU (ekstrauterin eller noe sånt (uterus er livmor)) betyr svangerskap utenfor livmoren, f. eks når det befruktede egget har festet seg i egglederen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå