Gå til innhold

Forskjellen SA/MA/ (XU?)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

 

Jeg bare lurer på noe.. hva er forskjellen på SA / MA og XU (om det er noe som heter det.. synes jeg leste det, men er ikkje sikker..

Videoannonse
Annonse
Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

SA er forkortelse for spontanabort, altså en ufrivillig abort hvor kroppen selv støter ut fosteret. MA er missed abortion, dvs at fosteret har dødd inne i magen, men kroppen ikke har klart å kvitte seg med det på egen hånd. Da må man inn til utskrapning. XU (ekstrauterin eller noe sånt (uterus er livmor)) betyr svangerskap utenfor livmoren, f. eks når det befruktede egget har festet seg i egglederen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...