Gå til innhold

til dere som er utdannet sykepleier

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen som kan svare meg på ett spm angående utdanningen. Vurderer å begynne til høsten. Vil da ha en baby på ca. 4 mnd. så det jeg lurer på, er det masse obligatorisk undervisning? Hvor mange fag og eksamner er det normalt at man har i løpet av det første året? Er det mye praksis i første året? Regner med at det varierer litt fra skole til skole. Men håper det er noen som kan svare meg på dette=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann. Dette varierer veldig mye fra skole til skole, så du burde nesten ringe den skolen du har tenkt å søke på. Jeg gikk på HISt o her var det en del obligatorisk undervisning det første året, en god del gruppearbeid først og fremst som en må være på. Ikke snakk om 5 dager i uka, men et par kanskje. Hadde vel tre eksamener i løpet av førtse året, i tillegg kommer 2 mnd med praksis, og det betyr 4 dager i uka med fulle dager(på min skole i fall). Lykke til, mange som hadde barn i min klasse, men tror de syntes det var tøft.

Skrevet

Hei. Jeg gikk på hsf og der hadde vi teori første halvår med ca.2 store eksamener og 8.uker praksis andre halvår med 1.stor eksamen og masse gruppe arbeid. De fleste timene var obligatorisk. Men ikke fortvil :) Du klarer dette vist du har ett støtte apperat rundt deg som kan hjelpe til med barnepass. Vist ikke kan du ta det på deltid :) over 4.år

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...