Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #1 Skrevet 14. januar 2009 i afrika bli barn gifte vekk til gamle menn, men dealen er at de ikke ska ma sex med de før de er store nåkk til å bære fram barn. men noen av desse mennen gør det fordet å da bir jenter helt ned i 9 års alderen gravide, men det er fror små til å føde barnet ( små hofter) så da må di drepe barnet inni magen sik at det krymper litt så det kan komme ut
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 14. januar 2009 #2 Skrevet 14. januar 2009 Det har jeg aldri hørt om.. Tror heller de tar keisersnitt...
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #3 Skrevet 14. januar 2009 jeg så noe om dette på ophera for noen år siden. stemmer det at jenter ned i 9 års alderen ble gravide, så fort de fikk mens så måtte de flytte sammen med mannen sin som et minimum, noen fikk vente til de var ferdig med skole og blitt litt eldre. men hovedpoenget her var at de som fikk barn så unge som oftest klarte ikke føde barnet og barnet døde etter å ha ligget så lenge i fødekanalen. det er nok veldig sjelden at de fikk noe keisersnitt siden det tok ofte i dagevis før de å komme til nærmeste sykehus. dette var dessuten jentas eget ansvar å komme dit så da måtte de gå. de intervjuet flere jenter som hadde gått dit for å få hjelp siden ungen ikke kom ut, noen jenter døde selv. var helt forferdelig å høre og se. noen klarte å føde barnet og revnet helt i underlivet, alt kom ut av et hull og de hadde ikke noe kontroll for å holde seg eller noe, alt bare rant ut av de... ophera åpnet et sykehjem for disse og støttet de med mye rart, tror det er informasjon om dette inne på sidene til ophera.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #4 Skrevet 14. januar 2009 Du er klar over at Afrika er et kontinent og ikke et land?? Og dette her gjelder noen få stammer som lever langt inne i bushen.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #5 Skrevet 14. januar 2009 Er da ingen som har påstått at afrika er et land, og selv om det gjelder noen stammer langt inni "bushen" som du så fint beskriver det, så er det da like fryktelig for disse småpikene det gjelder! Slutt å tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv!
___ Skrevet 14. januar 2009 #6 Skrevet 14. januar 2009 Selvfølgelig er det ille for dem det gjelder, men HI fik det jo til å høres ut som om dette var vanlig i Afrika, fra nord til sør, øst til vest. For øvrig aner jeg ikke hva jeg bør gjøre med denne saken annet enn å forsøke å la være å velte meg i tragedien for å føle meg bedre selv. Hva gjør du med saken?
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #7 Skrevet 14. januar 2009 hva jeg gjør? jeg bagatelliserer ikke tragedien disse overgrepene er, bare fordi det skjer langt unna oss, med "usivilliserte villmenn" og "mørkhudete mindreverdige mennesker" som "bare" lever langt inni bushen.. Sånn får iallefall du det til å klinge i mine ører, når du "avbryter" en diskusjon med å spørre arrogant om HI er "klar over" at Afrika er et kontinent og ikke et land, og poengterer at dette gjelder "ytterst få" jenter. Hva så? poenget var vel ikke hvor mange dette skjer med heller, men at dette skjer. Handler ikke om å velte seg i andres tragedier, men at man faktisk kan vise evne til sympati med disse jentene og vise en holdning overfor disse overgrepene som sier at dette er forkastelig og avskyelig og uakseptert, og ikke at de som tar opp dette temaet kan klappe igjen, for dette er et ubetydelig tema for oss hvite her oppi nord. Arrogant og umenneskelig holdning. Det er snakk om SMÅ barn, små pikebarn. Om du har døtre selv, kan du bare tenke deg kor grusomt om noen skulle voldta lille jenten din, og hun ikke hadde fått medisinsk hjelp til å overleve et svangerskap/fødsel, men overlatt til seg selv. Grusomme overgrep, og det er bare teit at du gidder å "involvere" deg i en sånn diskusjon når det eneste du er interessert i er å dysse ned problemet, eller hakke på de av oss som viser avsky.
___ Skrevet 14. januar 2009 #8 Skrevet 14. januar 2009 Nå er ikke jeg Annonym fra tidligere i diskusjonen, jeg har bare skrevet med nikc. Du tillegger meg derfor noen uttalelser som ikke kommer fra meg. Jeg er ikke opptatt av å dysse ned problemet, men jeg synes det er ekstremt unyansert å snakke om dette som om det var et aferikansk problem. Det blir omtrent som å si at i Europa tvinger foreldrene ungene sine til prostitusjon for å betale foreldrenes alkoholmisbruk. Kultur og levesett er utrolig variert i Afrika og jeg er egentlig ganske lei av uttalelser om at i Afrika gjør de sån eller slik når det riktige er at de aller fleste samfunn i Afrika aldeles ikke gjør det slik. Det blir som om noen sier at i Europa kjører de rundt med reinsdyr og driver med tyrefekting. Når jeg spurte hva du gjorde med problemet var det faktisk et spørsmål som jeg gjerne ville ha svar på. Jeg skulle gjerne vært med på noe som kunne hjelpe jenter i en slik situasjon, men jeg vet faktisk ikke hva det skulle være. Å sitte på et annonymt nettsted og diskutere denne saken eller andre av verdens begredligheter hjelper ikke mye, men om noen har et fornuftig forslag for hva vi kan gjøre så skaø du ikke se bort fra at jeg er med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå