Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #1 Skrevet 14. januar 2009 Var på barselkurs i går.. der hadde vi alle termin i Mars og April.. vi var helt fra 16år og til 35.. jeg er selv 27.. men jeg må si jeg reagerte litt da hun som var eldst av oss.. gikk ut i pausen for å røyke.. alle reagerte med avsky.. men ingen sa noe.. for en moral.. det er jo så mye snakk om hvor uansvarlige de unge mødrene er, mens her var det hun med mest livserfaring som gikk ut å forgifte barnet sitt.. ingen av de yngste. Også på barselkurs..
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #2 Skrevet 14. januar 2009 Hva kan man si, ikke altid det hjelper med livserfaring.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #3 Skrevet 14. januar 2009 jeg ville være frekk nok til å be helsesøster informere litt om farene ved røyking under graviditet når dere kom tilbake etter pausen:) neida, høres grusomt ut, skjønner ikke at noen velger å røyke som gravid, men jeg er litt usikker på hvem som har rett til å kommentere eller bry seg.... utover barnefaren synes jeg egentlig ingen andre kan si noe....
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #4 Skrevet 14. januar 2009 Hvis du kan kauke om det her inne, bør du være kvinne nok til å si meningen din til den det gjaldt, også. Dere er visst en gjeng med puslinger, hele barselgruppen!
Axelia Skrevet 14. januar 2009 #5 Skrevet 14. januar 2009 Dette velger jeg å signere med nick på ! Dette er da virkelig ikke ditt problem HI ? Det er ikke deg eller ditt barn som blir forgiftet ... Jeg synes ikke vi skal bry oss så jævli om andre, men tenke på oss selv, ta vare på oss selv.Jeg er bare glad det ikke er mitt barn som kommer ut med røykebein og kols! Kan ikke du/dere som vet bedre bare heve hodene deres, ei heller diskriminerer men motivere! Jeg er møkka lei folk som skal kommentere alt og vite alt, fordi jeg er sikker på at denne røykeren allerede vet hva hun driver med ! Tro meg ! Men ja ... jeg hadde aldri tatt meg en røyk på barseltreff - da er man rimelig hekta Uansett, smil, vær glad det ikke er deg eller ditt barn Vær stolt over at du ikke røyker, men ikke tro du er noe bedre menneske eller blir noen bedre mor.Det er farlig å dømme! Hilsen stolt EKS røyker
Gjest Skrevet 14. januar 2009 #6 Skrevet 14. januar 2009 Jeg er også eks-røyker, men har likevel null forståelse for at gravide forgifter barna sine. Synes det at amn ikke skal blande seg eller bry seg er en trist holdning egentlig, jeg sier ikke noe til røykende gravide heller, men jeg synes dette er noe man _burde_ få lov å blande seg i. Er det virkelig slik i at vi skal drite i at andre misshandler sine barn bare fordi det ikke er våres barn og ikke vårt problem? Og når skal man i så fall bry seg? Som lærer har jeg faktisk meldeplikt dersom jeg misstenker at noen av elevene mine ikke har det bra hjemme. Jeg vil tro babyen i magen overhode ikke har det bra når mor røyker, men det er jo "bare" et foster og har dermed null rettigheter og ingen har lov å blande seg. Derfor gjør jeg det ikke heller, selv om jeg må innrømme at det frister veldig innimellom!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #7 Skrevet 14. januar 2009 jeg sa ingen verdens ting til denne damen...ikke et stygt blikk, ikke visking og tisking... og det gjore heller ingen andre.. MEN! jeg må si jeg dømmer de som røyker og er gravid... JEG gjør det ja.. så får enkelte mene som de vil... og jeg kommer nok til å si hva jeg mener her inne... er det ikke delvis derfor denne siden er til? så vi får ytre meningene våre? Jeg syns det er motbydelig å se at en gravid kvinne røyker... det er så jævlig egoistisk! å som mor.. kan en desverre ikke sette seg selv først lengere! uansett hvor jævlig lyst en har! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå