Gå til innhold

Et seriøst problem - jeg har virkelig rotet det til. :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en snill mann som jeg har problemer i forholdet med. Vi hadde sex 3 ganger i hele 2008, så dere skjønner tegningen.

Jeg har EN venn i hele verden. Hvorfor jeg ikke har flere venner skyldes rett og slett at jeg er så fordømt tilbaketrukket. Ikke redd eller noe sånt, bare sær, vil jeg tro? Jeg har en haug med bekjente, og jeg er visst populær, men jeg klarer bare ikke å følge opp masse folk til de blir nær nok til å bli venner. Jeg tror andre har det samme problemet, så det står ikke på viljen. Det har bare ikke blitt sånn.

Uansett, med dette som base skjønner dere sikkert hvor det bærer. Jeg har drevet og snakket med vennen min om ekteskapsproblemene mine i flere år. Han har vært en engel og hjulpet meg mang en gang. Så like før jul kom det frem at årsaken til at han har forblitt ugift og uten kjæreste til han er blitt 40, er at han har vært forelsket i meg i mange år. Sukk.

Og derfor, en dag i julen, da vi begge var gode og fulle rotet vi og endte opp i senga sammen. Det ble aldri noe samleie, for fornuften tok overhånd før det gikk så langt, men likevel.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre?

Ikke vil jeg miste den eneste vennen min, men jeg vil ikke ha ham som partner heller. Mannen min fungerer det heller ikke med, men jeg liker å tenke på oss som familie - vi har jo felles barn.

Og så sitter jeg der med en venn som vil noe mer, og en mann som ikke vil ha meg, og jeg er desperat etter kjærlighet. Arg. For et rot.

På toppen av det hele føler jeg skyld uansett hva jeg gjør nå, så jeg har ikke gjort noenting. Jeg bare gjemmer meg under teppet og håper ting kan fikse seg selv.

Dette er IKKE perfekt. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi da, du høres nesten ut som meg du... Rart! Trodde jeg var den eneste

Skrevet

Ta deg en pause!

Fra begge to. Ikke hopp fra den ene til den andre, men ta et oppgjør med mannen din, enten jobbe med forholdet mer aktivt eller ta en pause fra hverandre.

Skrevet

Kanskje vi burde dra på ferie sammen???

1 måned eller noe sånt.

HI

(og klem)

Skrevet

Hahaha, det hørtes i grunnen litt skummelt og VELDIG fristende ut! :)

Klem til deg også! Det er en jævlig situasjon å være i!

Skrevet

Ja... jo... Jeg har tenkt på det. Men jeg har ikke klart det. Det har virket som et bedre alternativ å begå selvmord, men det var ikke så bra et alternativ det heller, så jeg lot være. Arg. Under teppet sitter jeg trygt.

Pokker.

Jeg klarer ikke å ta det steget. Det går så fordømt tregt med meg.

Skrevet

Du må da ikke ta selvmord! HJELP!

Klem igjen fra anonym i samme båt, men ikke med samme dystre tanker.

Skrevet

For det første: Du har masse medfølelse fra min side. Jeg har vært i nesten samme situasjon for noen år tilbake (uten barn involvert) og vet at det er en gnagende og vond følelse uansett hvordan man vrir og vender på saken.

Når det er sagt kommer ingenting til å løse seg fra undersiden av teppet. Du vet det sikkert selv også, innerst inne. Skal man komme framover må man tørre å løfte det ene beinet.

Det første du må finne ut av er hva du vil med framtiden. I innlegget ditt har du bare skrevet hva du IKKE vil. Få tankene bort fra alt du ikke vil, og fokuser på hva du vil: Ønsker du deg å finne en ny mann? Ønsker du å få forholdet med din mann til å fungere eller ønsker du deg aller helst ut av forholdet? Er det aktuelt å bare finne seg en elsker? Har du følelser for vennen din? Er han en potensiell kjæreste?

Hvis ikke det er aktuelt å noen gang involvere seg med vennen din er det her du må starte. Ta deg en kaffe/spasertur e.l. en nøytral plass hvor sjansen for å havne til sengs med ham er null. Prat ut om dine følelser på en skånsom måte. Fortell ham hvor mye du setter pris på din eneste ekte venn og at du er redd for at dere har ødelagt noe. Fortell ham at du er villig til å jobbe for å beholde det gode vennskapet på tross av denne glippen. Vær nysgjerrig og spør ham hva han føler.

Mannen din er du bare nødt til å ta en prat med, men først må du finne ut hva du vil med forholdet. Har du noen følelse av hvordan han ligger an? Har dere grodd fast eller grodd fra hverandre? er det følelsesløst fra begge sider eller bare fra deg?

Jg for min del kom meg ut av mitt følelsesløse forhold, og det tok ikke lang tid før de vonde følelsene ble erstattet med en skikkelig frihetsrus...

Ønsker deg all mulig lykke i framtida!

Skrevet

leser HI ganske ofte, hva står det for, eller e det en person?

og til deg med innlegget her, du må gå inn i deg selv å tenke, høres ikke ut som et lett valg....

Skrevet

HI = hovedinnlegger. Den som startet tråden

Skrevet

Til deg som lurte på hva HI stod for, så er ikke det en og samme person. Men HovedInnlegger. (den som startet tråden som svarer)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...