Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #1 Skrevet 14. januar 2009 jeg har studielån og kredittgjeld. bor hos samboern min (som har lån og jobb som klarer seg AKKURAT med å betale bil og hjem, strøm) jeg har ikke jobb (jobber noen dager hos bemanningsbyrå) men jeg sliter for å få endene til å møtes.. med avdrag på hver mnd, tlf, osv. har slitt en del det siste halvåret. men syns det er pinlig å gå på nav. har ingen barn, men vi er i hundre og ørtene PP. jeg studerer hjemme, og er derfor ikke så lett å jobbe. og jeg får heller ikke stipend. noen som vet?
serin@ Skrevet 14. januar 2009 #2 Skrevet 14. januar 2009 Hvorfor i alle dager er du på dette forumet?? Men, først av alt, du kan få stanset både avbetalinger og renter på studie lånet så lenge du er under utdanning. ring til dem du skylder penger å få en nedbetalings plan. de fleste aksepterer 200 kr osv i avdrag. få deg tlf med kontant kort, så er det ihvertfall en regning mindre i mnd. gå til NAV, der må du kunne dokumentere dine utgifter og inntekter de 3 siste mnd. Ikke flaut å trenge sosialen i en overgangs fase!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #3 Skrevet 14. januar 2009 Du kan nok få litt hjelp på sosialen.. Vil jo absolutt si at det ikke er spesielt lurt å prøve å få barn når den økonomiske situasjonen er som den er.. Prøv å få mer jobb først slik at du vet du har inntekt i permisjonen, ellers får du jo bare engangsstønaden..Ta kontakt med lokale butikker/sykehjem/hjemmesykepleie.. De har alltid behov for hjelp og man kan lett jobbe opp til 100% (ivhertfall innen helsetjenesten..) Dere kan jo også se på utgiftene deres og om det er noe dere kan droppe for å redusere kostnadene..
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #4 Skrevet 14. januar 2009 serin- severin, hvorfor spør du henne om hvorfor hun er på dette forumet? Prøvere er da også her.
serin@ Skrevet 14. januar 2009 #5 Skrevet 14. januar 2009 Slo meg ikke at de kan prøve på å få barn i en slik økonmisk sitvsjon... Men men...
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #6 Skrevet 14. januar 2009 Nei, det er jo en annen sak, men hun sa jo at hun var i over 100 pp;)
serin@ Skrevet 14. januar 2009 #7 Skrevet 14. januar 2009 Fatter ikke hva det betyde, trodde hun bare hadde forvillet seg inn på dette forumet Og 100 pp, betyr?
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #8 Skrevet 14. januar 2009 PP betyr prøve periode som i mensyklus. ogde har prøvd lenge. syntes heller ikke det er noen godideå prøve med en slik økonomisk situasjon som hun beskriver da bør de får orden på det økonomiske først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå