Mammsenvokser Skrevet 14. januar 2009 #1 Skrevet 14. januar 2009 Heisann. Noen av dere som har prøvd akupunktur mot svangerskapskvalme. Er nå i min 14 uke, derav 8 uker med kvalme 24 timer i døgnet. Vekta tripper nedover for hver uke som går, og jeg blir mer og mer slapp. Er ikke noe glad i nåler (selv om jeg er sykepleier og stikker andre hevr dag ), men nå er jeg så lei, så er villig til å prøve alt. Noen som har noen erfaringer?? Har hørt litt forskjellig fra venner og bekjente...
Fallerifallera Skrevet 14. januar 2009 #2 Skrevet 14. januar 2009 Jeg har også hørt begge deler, men det kan jo være verdt et forsøk? Selv fikk jeg ikke så mye effekt av det sist svangerskap, så jeg droppet det denne gangen. Jeg syntes det hjalp littegrann der og da, men det gikk veldig fort over, Og siden jeg er skikkelig pysete med nåler og syntes det var veldig vondt, så ble det mer stress enn vits i for min del.
kokelimonke Skrevet 14. januar 2009 #3 Skrevet 14. januar 2009 Jeg vil absolutt anbefale det, det hjalp meg masse. Ikke sånn at det forsvant helt, men det tok den verste brodden. Verdt et forsøk hvertfall, god bedring :-)
Mammsenvokser Skrevet 14. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 14. januar 2009 Er nok verdt et forsøk ja, kan jo umulig bli værre Skal ringe og bestille meg time nå
Lakrisogvin Skrevet 14. januar 2009 #5 Skrevet 14. januar 2009 Det er verdt forsøket - det tok brodden av min kvalme. Men det tok noen behandlinger før det begynte å virke! Så ikke forvent under med en gang
Evig optimist - kanskje Skrevet 14. januar 2009 #6 Skrevet 14. januar 2009 Jeg gikk til akupunktur hver uke i 7 måneder for å bli gravid. Etter at jeg ble gravid og kvalmen kom, fortsatte jeg å få nåler. De aller fleste akupunkturnålene merker man overhodet ikke! Så jeg er overbevist om at akupunkturen hjalp meg. Hvis jeg var kvalm når jeg kom til akupunktøren, ble det borte i løpet av 5 minutter etter at jeg la meg på benken. I tillegg fikk jeg 4 fastnåler mot kvalme. Diss hjalp også veldig. Fastnålene kjenner man ikke når man sett og ikke når man har de på. Anbefales på det sterkeste!!
Fallerifallera Skrevet 14. januar 2009 #7 Skrevet 14. januar 2009 Dette må være veldig forskjellig fra akupunktør til akupunktør? Jeg gikk også og fikk nåler for å bli gravid med førstemann, og det gjorde aldri vondt! Men da jeg gikk til ei anna ei (gravide får gratis akupunktur på sykeuset her) for kvalmen så gjorde det kjempevondt!!
OhBaby! Skrevet 14. januar 2009 #8 Skrevet 14. januar 2009 jeg har brukt akupnuktur aktivt i flere år for nakke og muskelplager,og hodepine/migrene og hadd kjempeeffekt!! me nda svangerskapskvalmen tok over hverdagen hjalp det over hode ikke for min del,så er nok individuelt. men er veldig verdt ett forsøk ja.
Babyenmin Skrevet 14. januar 2009 #9 Skrevet 14. januar 2009 Det hjalp ikke på deg, var bedre i to timer men så var det tilbake. Men legen min tipset meg om å trykke med en penn eller noe annet som er litt spisst å trykker selv på det samme punktet som nålen settes. Det hjalp for meg, da kunne jeg trykke når det passet meg og kvalmen kom:) Sparte også masse penger
Vivil-08 Skrevet 14. januar 2009 #10 Skrevet 14. januar 2009 Var kvalm fra uke 5. I uke 11 orket jeg ikke mer og bestemte meg for å prøve akupunktur. Hadde 4 behandlinger ganske hyppig etterhverandre. Etter dette var jeg kun kvalm sporadisk, og ikke hver dag, så det hjalp meg i allefall! Men jeg vet også at det er veldig individuelt om det virker eller ikke. Uansett er det verdt et forsøk! Jeg synes ikke det gjorde vondt, men noen punkter kjennes bedre enn andre, og det varierte også litt med dagsformen.
Mammsenvokser Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #11 Skrevet 15. januar 2009 Da har jeg vært til akupunktør. Hadde jo håpa at det skulle bli litt bedre med en gang, men kjenner ikke noe forskjell. Men som flere av dere sier, kreves det nok flere ganger. Skal i vei igjen i morra, håper inderlig at det kan bli litt bedre. Kjedelig og betale massevis med penger om det er til ingen nytte. Men jeg er absolutt villig til å forsøke noen runder til, ikke gjorde det så veldig vondt heller, bare litt
julibarn09 Skrevet 15. januar 2009 #12 Skrevet 15. januar 2009 Det virket helt fantastisk på meg!! AKupunktur balanserer deg også i forhold til hormoner og matlyst, så det er vinn vinn situasjon. Det er bare viktig å gå hyppig de første gangene... gjerne 3-4 ganger i uka de 2 første ukene. Så trappe ned når du blir bedre! Lykke til!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå