serin@ Skrevet 14. januar 2009 #1 Skrevet 14. januar 2009 Ikke i Oslo, men i utlandet, regner med det er noen lunde samme "dresscode"? Skal se Nøtteknekkeren...er det det den heter, haha..har ikke peil jeg Er det kjekt, for oss som ikke er spesielt oprea mennesker i utgangs punktet??
Dronningen! Skrevet 14. januar 2009 #2 Skrevet 14. januar 2009 Nøtteknekkeren er kjempefin:o) I operaen går man kledd stilfullt men ikke for stæsja. Hvilket operahus skal dere i? Ha det morsomt
Gjest Skrevet 14. januar 2009 #3 Skrevet 14. januar 2009 Spørs om det er vanlig forestilling eller galla det... Vanlig forestilling er det vel normalt å kle seg tilnærmet som til daglig, kansje en skjorte og litt fine jeans/bukser som, skjorte og skjørt/drak hvis man er kvinne...på galla gjelder det kjole ( helst sid) , smykker og dress/kjole og hvitt for menn
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 14. januar 2009 #4 Skrevet 14. januar 2009 Vi var i operaen og så nøtteknekkeren:) Alle som var der hadde fine klær;) Mannen hadde penbukser og skjorte + vest, jeg hadde penbukser og en topp + smykker, men datteren vår hadde kjole:) Vi er heller ikke operamennensker, men fikk billeter:) Moro å ha opplevd da;)
serin@ Skrevet 14. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 14. januar 2009 Åå, det må jeg sjekke Håper det er galla, hihi, unnskyldning for å bruke den fine ballkjolen min! I berlin er det! Aner ikke hva den heter..
Gjest Siklerotte Skrevet 14. januar 2009 #6 Skrevet 14. januar 2009 Staatsballett Berlin? Opera og opera, men jaja. Bør kle deg i kjole, ikke galla-kjole nødvendigvis, men en formell og litt pyntet kjole (med litt lengde ja- evening dress). Menn skal gå i dress. Historisk sett var operaen/ballett noe for overklassen - og der kommer også "kleskodene" fra. Det skal sies at det neppe er spesielt strengt - og du blir ikke nektet adgang om du kommer i joggebukse for den del (eller, man vet jo aldri, men det tror jeg ikke...) Allikevel, de aller fleste pynter seg for anledningen. Er det derimot åpningsforestillingen er du nødt til å kle deg pent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå