Gå til innhold

veldig mørk urin

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal på kontroll i dag, er i uke 36+3 og de to siste ukene har jeg hatt veldig mørk urin, jeg drikker jo kjempe mye, hva kommer dette av.? noen som veit? sist jeg var på kontroll var urinen min kjempe lys...

forresten tok urinprøven kl 9 og skal på kontroll kl halv to, urinen blir vel ikke ødelagt av å stå så lenge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg trodde ofte mørk urin kom av lite væske, men om du drikker mye er jeg neimen ikke sikker....

urinprøven holder seg fint fra morgenen til kontrollen. men tror de anbefaler å oppbevare den kjølig....

Skrevet

Min urin var veeldig konsentrert på sist kontroll. Jordmor reagerte på at den var helt oransje, så nesten blodig ut. Oj, du har ikke dukket mye i dag sa hun, men det hadde jeg.

Fortalte at jeg hadde hatt sånn urin i 2 uker i forkant (jul og romjul) til tross for at jeg hadde fått i meg mer enn nok av væske. Papiret fikk faktisk en oransje/brun farge når det blandet seg med urinen i toalettet.. Ganske sprøtt.

Men urinen var negativ og helt normal.

Jordmor sa at det nok kom av bl.annet all julematen som inneholder en del salter. Og ikke minst at det kunne tyde på at vannet legger seg i kroppen.

Skrevet

Jeg ringte føden når jeg tisset rødt for et par uker siden, og de tok meg inn for sjekk og jeg fikk påvist urinveisinfeksjon. Jeg hadde ingen symptomer, ikke svidde det når jeg tisset og jeg tisset heller ikke spesielt ofte. Måtte ha penicillinkur.

Skrevet

Men hvis den er mørk og ikke ser ut som den er blandet med blod er det kanskje fordi det er lenge siden du har tisset? Morgenurinen (min) er som regel mørkere enn dagurinen fordi den har stått hele natta.

Skrevet

Fargen på urinen kan påvirkes av det du spiser. Behøver slett ikke være noe galt.

Skrevet

har du veldig mørk urin trenger det ike være noe "galt" sådan..men mest sannsynlig har du ikke drukket rett type veske som gjør at du får nok eloktrolytter. Feks farris er supert å drikke for å få balansert dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...