Gå til innhold

Dere som har vært plaget med ekstrem svangerskapskvalme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og gjerne har to eller flere barn. Når kom kvalmen første gang, og når kom den med nestemann, event kom den ikke i det hele tatt? Er det forskjell på kvalmen om man bærer jente eller gutt?

Erfaringer mottas med takk!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spydde to ganger ei uke før jeg testa positivt,ble innlagt i uke 8..De andre tre har jeg begynt å koaste opp ca uke 7..Var bedre da jeg fikk jenta enn guttene.

Skrevet

Uff, hørtes ikke bra ut, hvor mange barn har du Idefix? Hvor lenge var du innlagt?

Skrevet

Hei! hos meg kom kvalmen fra uke 5 og varte til uke 25..og skulle ønske jeg slapp det.. for jeg var sånn med alle 3 svangerskap. Har en jente og to gutter så for min del var det ingen forskjell det var like fælt.

Skrevet

Med eldstemann hadde jeg kun vanlig morgenkvalme og kvalme når jeg ble utsatt for visse lukter, så det var til å holde ut. Med nr 2 var jeg kvalm halve dagene og det varte lengre, med nr 3 var jeg så kvalm at alt jeg drakk og spiste om rett opp igjen uansett når på døgnet jeg spiste og drakk, ble da innlagt, men ble såpass bra igjen at jeg hadde bare småplager med kvalmen fra midten av 2 trimester.

Og jeg var værst med jentene, aner ikke om det var tilfeldig eller ei.

Skrevet

Jeg har 4,jeg var bare innlagt 1 dag, men hadde avtale om å komme innnom akutt mottaket og få væske om jeg trengte det.Ble bedre da jeg fikk væske tilført.

Skrevet

I første svangerskap var jeg skikkelig kvalm i ca 4 uker (8-12) fikk ikke i meg noe mat, men klarte å drikke. Fikk jente.

I andre svangerskap var jeg kvalm og kastet opp hver ettermiddag fra uke 9 og til uke 26. Er nå i uke 29 å har ikke kastet opp siden jul:) Dette blir å jente.

Noen sier man er mer kvalm med jenter enn med gutter pha alle ekstra hormonene, men vet ikke om det stemmer...

Skrevet

Takk for svar til dere som har svart, flere som har erfaringer å dele?

Skrevet

kasta opp fra uke 5 med jenta jeg har fra før og startet likt med jenta jeg har i magen nå. i forrige svangerskap stoppet det rundt uke 22, nå er jeg i uke 30 og kaster opp innemellom enda..

tror ikke det blir flere svangerskap på meg pga formen..

Skrevet

Med eldste var det "best". Begynte med kvalme i veke 6, men utan å kaste opp. Var kvalm heile dagen, kvar dag uansett kva eg gjorde eller åt. Frå veke 14 var eg ikkje like kvalm, men begynte å kaste opp kvar kveld. Det varte fram til ca veke 25.

Med yngste følte eg det verre. Kvalmen begynte i veke 7, men var ikkje så ille til å begynne med. I veke 10 begynte eg å kaste opp. I 3-4 dagar kasta eg opp absolutt alt av mat, og alt unntatt ca 1/2dl vatn pr dag. Gjekk ned 6kg på dei dagane. Fekk då valget mellom sengeleie (berre stå opp for å gå på do/dusje, ellers ligge) eller innlegging. Det hjelpte å ligge, og eg fekk i meg litt mat. Den mest voldsomme kvalmen gav seg i veke 15, kunne stå opp litt då. Kasta opp innimellom til veke 21. Huskar omtrent ingen ting frå den mnd eg låg til sengs, veit berre at alle rundt meg stilte opp og tok seg av eldstemann.

Eldste er gut og yngste jente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...