mortil3søtesmå Skrevet 14. januar 2009 #1 Skrevet 14. januar 2009 Vi har lyst å gifte oss, men vil gjøre det så enkelt som mulig. Føler egentlig at vi er gift, mangler liksom bare papirene på det;-) Tenkte å gjøre det borgerlig. Skal bare være oss to (hvis vigsler kan hjelpe oss med vitner). Høres dette altfor kjedelig ut? Tenkte heller ikke å ha brudekjole. Kanskje bare en fin bukse og topp. Så reiser vi til nærmeste by og overnatter på hotell. Noen andre som har gjort det på denne måten, som vil dele erfaringer?
Gjest Skrevet 14. januar 2009 #2 Skrevet 14. januar 2009 Ikke gjort det enda, men vi har planer om å ha en enkel vielse. Kan hende det blir i kirka også, men vi gjør det enkelt og greit slik at vi inviterer foreldre, søsken og forlovere. Føler vi allerede er gift, har 3 barn, hus, bil, katter, hytte og alt som hører med...så for oss er det mest for å få det på papiret også. Han kaller meg "kjerringa si" og jeg kaller ham "gubben min"... Blir vel en fin kjole og han i dress, hvit brud passer seg vel ikke helt når man er 30år og flerbarnsmor..hehehehe.....liten bukett kansje...
temine Skrevet 14. januar 2009 #3 Skrevet 14. januar 2009 Vi skal gjøre det enkelt vi og, men litt mer enn hva du forteller om. Kommer til å reise bort med to forlovere, da blir det bryllupsreise og bryllup i ett. Kommer nok også til å kjøpe meg en fin kjole, men ingen 10 000 kroners nei! Når minstemann er blitt frisk nok blir det vel en skikkelig fest for alle som vil komme:)
Gjest Skrevet 14. januar 2009 #4 Skrevet 14. januar 2009 Vi giftet oss på en utenlandsk ambassade. Kun vi to, forlovere skrev under på forhånd, og så stilte ambassaden med vitner. Deretter gikk vi ut og spiste, og dro på en liten tur dagen etter. Jeg giftet meg i kjole, men ikke brudekjole. Jeg synes det var en kjempefin måte å gjøre det på, og ville gjort det akkurat på samme måten om jeg skulle velge om igjen. For oss ble det en dag for oss to, slik vi ville det skulle være. For andre er det viktigere at det skal være en dag også for familien.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 14. januar 2009 #5 Skrevet 14. januar 2009 Vi gjorde det sånn, vitner fra sorenskriverkontoret. Men dere må ha hver deres forlover som skriver under i forkant på at du er ved dine fulle fem. Så minst to må kjenne til saken. Jeg hadde min svigermor som forlover, og min mann sin far. De var de eneste som visste noe. Så tok vi med oss ungene. Jeg hadde skjørt og genser, gubben pen bukse og genser.
Vipsenmamma Skrevet 14. januar 2009 #6 Skrevet 14. januar 2009 Vi giftet hos oss byfogden. Forloverne kunne ikke være med, så vi hadde med mødrene våre som vitner. Etterpå dro vi hjem til oss og spiste middag. Jeg hadde pen kjole, han hadde mørk dress. Veldig enkelt, men helt fint for oss.
Gjest Skrevet 14. januar 2009 #7 Skrevet 14. januar 2009 Vi giftet oss i sjømannskirken i københavn. Forloverne våres var der og ett par fra hans familie. Etterpå var det litt mat og masse koselig prat Hyggelig, lite bryllup..)
mortil3søtesmå Skrevet 14. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 14. januar 2009 Takk for svar:-) Lektor doppler: Hadde du brudebukett? Er det dumt å ikke ha barna med? Er et stykke til nærmeste sorenskriver, og så tenker vi å reise videre til byen rett etterpå... Av praktiske årsaker tenkte vi ikke å ha de med..
Nattinatta Skrevet 14. januar 2009 #9 Skrevet 14. januar 2009 hvordan er det en ordner med utenlandsbryllup? Er det noe problem at de stiller med vitner? Hvem kan vie i utlandet? Er det bare slike sjømannskirker?
Gidder ikke! Skrevet 14. januar 2009 #10 Skrevet 14. januar 2009 Vi gjorde det enkelt, men hadde et lass med venner med! I madrid, den norske ambassaden, brudekjole light, bryllupsmiddag på en deilig restaurant etterpå Og fest selvfølgelig. Det ble en drømmedag!
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 14. januar 2009 #11 Skrevet 14. januar 2009 Vi giftet oss i Tinghuset som var et veldig fint sted, jeg hadde på en lang offwhite kjole og mannen min hadde mørk dress. Det var en enkel og fin seremoni hvor en dommer (?) sa noen velvalgte ord (du trenger to vitner), så dro vi på restaurant og spiste en bedre spesialbestilt middag med den nærmeste familie. Så tok vi inn på bryllupssuiten på et fint hotell, og et par dager senere dro vi til Karibien :-) Vi var veldig fornøyde!
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 14. januar 2009 #12 Skrevet 14. januar 2009 Vi hadde enkelt bryllup. Giftet oss i kirken og hadde brudekjole, så gjorde litt ut av det sånn sett. Men hadde bare nærmeste fam og forlovere til stedet under middag som ble holdt på Losby Gods. Det ble veldig intimt og koselig. Vi var vel i underkant av 15 stk totalt. Alle var samlet og alle overnattet der. Veldig koselig.
Fire småtroll Skrevet 14. januar 2009 #13 Skrevet 14. januar 2009 Vi dro på ferie og giftet oss der. Ambasaden skaffet vitner. Bare jeg og mannen, også ringte vi hjem og fortalte familie og venner at nå er det gjort Var veldig koselig, mannen hadde på seg dress og jeg hadde på meg en enkel sommerkjole kjøpt i vanlig butikk. Vi spiste en hærlig middag etterpå og hadde det helt topp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå