4blir5 Skrevet 14. januar 2009 #1 Skrevet 14. januar 2009 Vi har en liten gutt på 14 mnd, i september blir han storebror. Lurer litt på om noen av dere jenter har erfaring i forhold til hva man trenger av ekstra barneutstyr nå som det blir to små i hus. Feks, hva med vogn, har dere ekstra sete på vogna eller ståbrett eller gikk dere til innkjøp av søskenvogn? Håper på mange innspill!!
alvis Skrevet 14. januar 2009 #2 Skrevet 14. januar 2009 Jeg har ca 2 år mellom mine. Jeg syns det var vanskelig ang. vogn. Vi kjøpte søskenbrett og det har fungert veldig fint for oss. Hvis du har begge to mye alene eller er mye ute tror jeg at jeg valgt søskenvogn. En 2 åring er jo ikke så flink å gå lange turer og han orker ikke stå på ståbrett i all evighet:) Ellers er det jo ikke så mye du trenger ha nytt. Bare husk at hvis du vil at lillebror/søster skal overta sengen må du ha en stor seng til storebror.
Gjest Skrevet 14. januar 2009 #4 Skrevet 14. januar 2009 1 1/2år mellom jentene mine. Man må nesten vurdere hvor mye man trenger søskenvogn. Jeg kjørte ikke bil da jeg fikk minsta så jeg klarte meg ikke uten en, og på lengre turer var det også greit å ha. Så lurt å tenke nøye igjennom bruken og nytten av ting.
Mamma til to tette Skrevet 14. januar 2009 #5 Skrevet 14. januar 2009 16 mnd mellom våre, vi kjøpte phil&ted vogn og den brukte vi mye i starten. Hadde aldri klart å komme meg ut alene uten søskenvogn for eldste har null kontroll i forhold til trafikk og går aktivt ut men blir raskt sliten. Har ikke prøvd den med søskensete bak ennå men det blir den nok flittig brukt til i sommer. Vi måtte jo kjøpe ny seng, høystol og slike ting siden storebror ikke var ferdig med dem ennå. Klær og annet utstyr har jeg kjøpt lite av, hadde tydeligvis til to til storebror ,-) Noe innslag av rødt har lillesøster fått men ellers er hun søt i de fleste farger.
2 gutter og 1 jente Skrevet 14. januar 2009 #6 Skrevet 14. januar 2009 hei! jeg har 17 måneder mellom mine to gutter. de første 2 månedene brukte vi søskenvognen mye, nå er det 3 måneder siden vi fikk sistemann og størstegutten vår foretrekker å gå selv. han går lett en tur på 45 minutter på snø. så nå bruker vi ikke søskenvogna lengre gitt. heldigvis kjøpte vi ei brukt til bare 1000 kroner. din gutt vil jo være nesten 2 år når nestemann kommer, så jeg ville nok ventet litt for å se an behovet. de blir så fort store disse som blir storebrødre tidlig:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå