Gå til innhold

Noen som venter nr. 3 her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Planlagt eller ikke, hva tenker dere om ressurser i forhold til å fordele tid til ungene osv? Hvor store er de eldste? Vi er litt i småsjokk for var ikke helt planlagt, men velkomment fordet. Hører gjerne erfarnger fra andre 3 barns mødre : )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke nr 3, men nr 4! Ikke helt planlagt her heller nei. Er sånn både og fortsatt til dette her, både gleder og gruer meg, men småen er selvsagt velkommen :-)

Her er ungene 6 år, 4 år og 1,5 år. Tiden fordeles greit, men merker at selv om vi strever og strever for å ikke gjøre dette og er veldig bevisst på dette, så går vi støtt og stadig i "glemme mellomste barnet" fellen. Eldste er jo eldst og den man skal erafere alt/det meste for første gang med. Hos oss er han også en som tar litt oppmerksomhet fra oss og trenger litt ekstra nå som han er begynt på skolen. Minste på 1,5 år er veldig aktiv og er/har vørt veldig krevende og stort sett trengt en voksen på seg det meste av tiden. Så har vi mellomste som er et barn som må bli sett, han tar ikke oppmerksomheten selv om du skjønner? Er ikke alltid han vil ha den heller for den saks skyld. Siden han krever minst, så blir det fort til at han da også får minst oppmerksomhet, noe vi hele tiden prøver å rette på, så tror nok at det likevel går ganske bra summa summarum jeg :-) Hører andre også sier at dette ofte er det vanskligste med 3 barn, å huske på den som krever minst (ofte den i midten). Regner ikke med det blir noe enklere med 4 barn, men samtidig blir det eldste eldre og er mer ute alene og borte på ting og hos venner, og da blir det mer tid igjen til de som er igjen hjemme. Tror igrunnen dette skal gå veldig bra jeg. Får ofte tilbakemeldinger på at ungene våres er så harmoniske og enkle å ha med å gjøre, så da må vi vel gjøre noe rett ;-)

Skrevet

vi venter nr 3, og det var veldig planlagt.. har hatt lyst på lenge, men det passet liksom aldri.. så nå bare "måtte" vi ta sjansen.

nurket vårt skal komme ut i beygynnelsen av juli og våre to andre vil da være nesten 6 (gutt) og nesten 4,5 år (jente)

jeg har i grunnen ikke tenkt så mye på det med ressurser jeg.. regner med det ordner seg når vi kommer så langt. og vi er veldig opptatte av at alle skal få mye oppmerksomhet og hjelp til det de trenger. Både jeg og pappan tar like mye del i barnas liv og koser oss masse sammen alle sammen!!!

Skrevet

Jeg venter nr 3. Har en på 10 og en på 5 så dette blir spennende:)

Skrevet

Jeg venter nr.3.

Har en på fem år og en på 2,5 år.

Skrevet

Ingen har egentlig vært planlagte, men noen er visst bare så heldig å være ekstremt fruktbar..:o)

Gleder meg kjempemasse til den lille kommer nå (er fødeklar), men må ærlig si at min spontane reaksjon for 7-8 mnd siden var noe helt annet.

Bl.a for at vi skulle gifte oss to mnd senere (da ble jeg altså 3 mnd på vei) og vi hadde tenkt å vente til etter bryllupet dersom vi i det heletatt skulle ha en til.

Men da far reagerte kun med glede og nullproblematikk ble jeg fort overbevist.

Fra før har jeg ei jente på 5, han har ei jente på 8 (som bor hos oss annenhver uke), og sammen har vi ei på 2.

Tror ikke det blir noe kjempeproblem når det gjelder tid.

Vi gjør stortsett det meste sammen uansett og har allerede dårlig ordning på "alenetid" med barna da jeg er mye alene med dem. Har rett og slett ikke mulighet til å fordele tiden spesielt.

Det har bare blitt til at den minste naturlig krever mest og så blir det litt sjalusi innimellom. Men en må vel bare prøve å gjøre så godt en kan, og det skal sies at det virkelig er stas de gangene mi eldste og jeg kan ta oss en tur ut alene, selv om det bare er en tur på butikken.

Nei det går nok så bra skal du se:)

Skrevet

Hei. Venter nr3.. Vi har ordnet det slik at våre to eldste barn har en dag hver hjemme sammen med mamma og baby. Og så skal de tre dager i barngehagen som vanlig.. Så uka blir: mandag alle tre hjemme. Tirsdag og torsdag bare mamma og baby.. Onsdag storebror er hjemme, fredag: mellomsten er hjemme.. Så de blir storebror hver sin dag på en måte. Føler at de da hvertfall får litt ekstra oppmerksomhet på dem. men de er jo også heldige som har søsken. gutta mine har siste tida blitt veldig kompiser og leker mye og fint sammen.. derfor er det godt for dem å bli delt litt også..

dersom vi ser at denne ordningen fungerer kommer vi til å fortsette med det til høsten også.. pappan er også flink til å ta med den ene på ting. bytter litt på..

det går seg til skal du se....gutta er forresten 5 år og 2 1/2 år..

Skrevet

jeg venter visst nr 3 ikke planlagt i det heile tatt,men er man på hyttetur så kan mye skje he he

mine er 4 og 6 år gammle.

er fire uker i dag trur jeg skal til legen i morgo.

men nå gleder jeg meg masse selv om sjokket var stortermin 27 sep.

Skrevet

Jeg skal ha nr tre,planlagt og 10 år etter nr to,16 år etter nr 1.

De to store krever og trengermeg påhelt annen måte enn babyen.Skole oppfølging på han eldste harmin sambo tatt seg av sålangt etter at jeg og ungene slytta inn, noe han fortsetter med.

Jeg tar det som faller naturlig på meg,han tar det han kan bidra med.

Ungene er vekk annenhver helg, og daervi kjærester og skal h a egen tidmedbabyen

Skrevet

Her venter vi også nr.3. Og det var laaaaangt ifra planlagt...

Vi er for tiden separert, og har vært det 1år. Men hadde en fin sommer sammen :P

De vi har fra før av, er snart 4, og 2,5.

Vi har liksom ikke helt fått tenkt over hva det vil si enda... Fant ikke ut at jeg var gravid før jeg var 14uker på vei. Er nå 25

Skrevet

kan jeg spørre hvordan du ikke fant ut av det før 14 uker er ikke det veldig lang tid?

Skrevet

Jeg kan ikke svare for henne, men jeg har så uregelmessig mens at jeg kunne gjerne vært 2,5 mnd på vei før jeg oppdaget de da jeg var yngre. Nå blir jeg kvalm og dårlig. Med førstemann var jeg bare litt øm i puppene.

Skrevet

det var ikke meint som kritikk altså, var bare nyskjerrig.

min søster var 3 mnd på vei når hu fant ut at hu var gravid med en gutt hu hadde hatt mensen alle tre gangene den siste mnd.

var bare nyskjerig altså :)

Skrevet

Bare å spørre vet du =)

Jeg har en sykdom, som har gjort at jeg har brukt hormoner de siste 8mnd. Disse stopper mens, og eggløsning (ble jeg informert om :P)

Dermed: ingen mens. Er kraftig fra før av, og merket ikke noe sånn... Men syns bare det var så rart at jeg hadde omgangssyka så mye lenger enn ungene :P

Skrevet

vi venter nummer 3. har en datter på 6 og en sønn på snart 4. dette var planlagt i den forstand at vi hadde tenkt å prøve på en til, men da vi skulle begynne å prøvde, var vi allerede gravide. veldig kos.... har termin 7.mars,og venter en gutt til.

Skrevet

Vi venter nr 3 og det var planlagt. Har gutt på 3(nærmer seg 4) og jente på 2 år fra før. Minsten blir også ei jente,

Jeg regner med at det sikkert blir litt travelt imellom, men er glad for at ungene er så tette at de forhåpentligvis vil ha mye glede av hverandre. Er mest opptatt av at jente i midten ikke skal bli glemt/oversett slik som jeg ser også sndre har nevnt:)

Gleder meg til å få baby i hus igjen til våren!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...