Gå til innhold

Fast føde vs. mm vs. vann...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir helt forvirret jeg... Jenta vår på 6 mnd. har nå fått gradvis introdusert fast føde, og vi er oppe i 3 "måltider" om dagen, pluss to rene mm-måltider og tenker å starte opp et 4. i løpet av helgen.

Morgen mm

Frokost grøt, svisker + vann til grøten

Lunsj et beger frukt og mm

Middag mm

Kveld mm og noen te-skjeer middag

Leggepupp

Sen kveld mm

Natt mm

Klokkelsett er litt opp og ned. Vi tenker å flytte middagen et måltid tidligere og legge inn kveldsgrøt der hun nå for litt middag. Men det er en utfordring dette med mm og fast føde. Hun vil ikke ha mm etter mat, og får hun først mm vil hun ikke stoppe før hun er mett - ergo lite annen mat :( Jeg vet hun bare er 6 mnd. og at vi har god tid, og jeg kommer til å amme henne før fast føde - unntatt på grøtmåltidet på dagen for det fungerer så godt som vi har det nå og hun elsker grøt og er ikke så glad i pupp - en god stund fortsatt.

Men hvordan legge opp overgangen når jeg skal trappe ned ammingen? Jeg begynner å jobbe om under 2 mnd. så begynner å lure litt. Og hs er ikke interessert i å gi så mye hjelp at det gjør noe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøver meg igjen, jeg :) Hadde håpet på et par svar. La ikke ut på småtroll 0-1 siden jeg tror det er ganske mange med eldre barn som sikkert også har god peil her ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...