Gå til innhold

Ved febermåling..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dagens kronidiotspm.?

Dersom lille har en normaltemp. på 36,6 grader, når har han egentlig feber?

Altså, skal man gå ut fra at norm.tempen på friske er 37.5 grader og dermed legge til 0,9 når man måler??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skump mase mase

Skrevet

Vil ikke tro at normal temperaturen til de aller fleste er så høy som 37.5.. Jeg ligger som alltid under 37 grader.., det samme med mini..

Men om man i utgangspunktet har lav temperatur som normal.. Si 36 grader.. Så vil jeg si at man da har feber ved 37.5 ja.. =)

Skrevet

Med andre ord.. Hvis du har målt tempen til sønnen din når han er frisk og den har ligget på ca 36.6 vil jeg si at han er helt normalt og har feber ved tenp over 38..

Jeg er da ingen lege.., men tatt temp noen ganger både på jobb og her hjemme.. =)

Skrevet

Takk sånn fjørten tima seinare!

Hm.. Da er jo feber veldig individuelt da, 4o i feber er ikke det samme for Olsen og Nilsen.

Skrevet

hehe.. dette var jo oxo er spm =p

jeg var hos legen med emilie da hun hadde høy feber. hun sa til oss at barn ikke har feber før den er 38.5 eller høyere.

jeg har aldri målt tempen på emilie når hun er frisk så jeg aner ikke..

Skrevet

Det med at barn ikke har feber før tempen er 38,5 er jo bare tull. Hvis min eldste bikker 38 ligger han rett ut og er superslapp.

Skrevet

Hm.. Ja, da er jeg akkurat like forvirret som før hehe.. Dog med litt mere viten fra dere. En grad pluss er feber basta!

Skrevet

ja dette kommer helt an på personen.

Eldste min får feber opp i 40 + når hun får feber. og hun kan være ganske oppegående ved 39 i temp

minsten er helt utslått ved 38 i temp, samme som meg.

så mine to er helt totalt forskjellige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...