Gå til innhold

Hjelp ang nabokrangel.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veien opp til naboens hus går helt inntil husveggen våres, det er dem som eier veien, garasjen og parkeringsplassen tilhørende huset vårt har inn og utkjøring gjennom denne veien som dem eier.

Når dem parkere så parkere dem veeeldig ofte inne garasjen og parkeringsplassen vår og mener dem kan gjøre det fordi dem eier veien!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Garasjen deres og parkeringsplassen deres er på deres tomt? Men naboene bruker både parkeringsplass og garasje? Da hadde jeg glatt låst garasjen en dag bilen til naboen stod der og latet som jeg ikke var hjemme da de ringte på.

Skrevet

Nei nei de parkerer på veien de eier men rett forann inn og utkjørselen til vår garasje og parkeringsplass slik at vi da ikke kommer oss inn eller ut. Dem orker ikke kjøre opp bakken til huset sitt.

Vi har prøvd alt, sagt fra på fin måte, blitt sint, parkert dem inne i bakken så dem skal se hvor irriterende det er da kom dem rett inn i huset vårt å kjeftet uten å ringe på!!!

Å jeg er så sint og lei og frustrert at åååååå!!

Skrevet

Ha ha sjiraff, den støtter jeg.

Men selv om naboene deres eier veien har dere veirett.

De har ingenting med å parkere på deres parkeringsplass eller garasjen deres.

Skrevet

Nei nei les innlegget mitt over her dere misforstår...

Skrevet

Oki, så du postet et nytt innlegg mens jeg skrev dette.

Hva de har lov til der aner jeg ikke, men det er jo tydelig at de er ute etter å krangle.

Begynn å få ærender dere må gjøre midt på natten (du får kanskje en nattvaktjobb.....?.....) så dere hver natt må vekke dem fort å be dem flytte bilen. Da blir de nok leie tilslutt.

Skrevet

Utrolig frustrerende!! Men tror ikke de kan sperre veien til eiendommen deres selv om de eier veien... Dere har vel veirett?? Hadde sjekket loven der så dere har noe å slå i bordet med!

Skrevet

Dette har vi gjort over lengre tid, dem blir bare sur, så er det bedre en stund så begynner det på igjen......

Skrevet

Min far hadde en lignende konflikt med naboen for noen år siden. Der måtte de ty til advokater og greier for å få løst saken. Det endte med at naboen måtte påkoste ny vei for min far, hvis han ikke ville ha trafikken over gårdsplassen sin. For så lenge far hadde veirett, så hadde han retten på sin side.

Jeg regner med at dere har veirett siden dere har innkjøring der, og da skal dere enten få bruke veien slik den er nå, ellers må naboen betale for ny innkjøring til dere.

Skrevet

Aner ikke hva og hvor jeg skal sjekke.........

Skrevet

Aner ikke om vi har veirett, kjøpte huset for litt over ett år siden.... Men dem som eier huset over her har godkjent bygging av garasje med inn og utkjøring mot veien deres iallefall......

Skrevet

Veirett har dere nok, for ellers hadde ikke komunen gitt tilatles etil bygging av huset til å begynne med i det hele tatt.

Ring til kommunen og hør, de kan nok sette deg over til rett person med de rette reglene i hånda.

Skrevet

Sånn kan man jo ikke oppføre seg. Dere har bruksrett til veien. Sjekk om det er tinglyst noen bruksrett så har dere hvertfall noe å slåå i bordet med.

Ellers så kan dere kjøpe noen spikermatter å legge ut :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...