Nemi00 Skrevet 14. januar 2009 #1 Skrevet 14. januar 2009 Sluttet på pillen for 2 uker siden, og etter kalenderen skulle jeg ha eggeløsning i går (Har gått på pillen i 14 år, så ordentlig eggeløsning vet jeg jo ikke om jeg har hatt). Hvor stor sjanse er det for å bli gravid første gang, og er det noen som vet om det er stor sjanse for at jeg faktisk har hatt eggeløsning? Vet at det ikke finnes noen fasitsvar, og at det er vanskelig å svare (er vel derfor jeg spør, hehe). Spørsmålene mine kom opp nå fordi ei venninne ringte og lurte på om jeg ville ut og drikke litt vin i kveld. Men det vil jeg jo ikke hvis noe kan ha skjedd i går kveld! Veldig vanskelig å diskutere med seg selv også... Hvor i syklusen kan man ta gravi-test? Regner med en aktuell graviditet ikke synes med en gang...
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 14. januar 2009 #2 Skrevet 14. januar 2009 hei;-) er innom fra 1.tri...og kan berolige deg med følgende: jeg hadde el 4. desember og var på julebord dagen etter...ble mer enn litt vin, for å si det sånn;-) egget har ikke festet seg enda, så tror ikke man skal bekymre seg over det... du kan ikke teste før 4 dager før ikm ca...og ikke alle tester pos så tidlig;-) nyt noen glass vin med god samvittighet! lykke til;-9
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 14. januar 2009 #3 Skrevet 14. januar 2009 Hei! Jeg sluttet på pillen i juli/august og det tok hele 2 mnd før jeg fikk tilbake mensen etter p-pillebruk!!! Jeg gikk på cerazette. Deretter tok det 3 pp før spiren satt (er som Diamanda Galas på besøk fra 1 trimester nå). Jeg hadde EL den 3/4 januar - men drakk vin den helgen jeg hadde EL og jeg drakk også litt rødvin den helgen som var - jeg testet positivt på mandag og da var det 6 dager til jeg forventet mensen. Ikke alle tester så tidlig før IKM, det vanlige er vel at man tester seg den dagen man forventer mensen. Grunnen til at jeg testet så tidlig var fordi jeg måtte dra hjem fra jobb da jeg var så kvalm og uvel og tenkte at det kunne jo være en mulighet for at jeg var gravid og jammen var jeg jo det!!! Vi bestemte oss for å leve som normalt inntil vi fikk vite at vi var gravide - må bare slappe av og ikke stresse, gjør som du alltid har gjort - litt vin tror jeg ikke skade før du har testet positivt =) Så kos deg og gå ut med venninnen din i kveld =) Klems
Nemi00 Skrevet 14. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 14. januar 2009 Tusen takk for fine svar! Jeg vil ikke være en hysterisk og stresset prøver, men plutselig ble jeg veldig i tvil om når man blir gravid og hva man gjør rundt EL, hehe. OK, da skal jeg leve helt normalt frem til en evt positiv test. Og det kan jo være lenge til, iom pillen fortsatt kan sitte igjen i kroppen. Lykke til med graviditetene! Klem
Musemor med tre søte små Skrevet 14. januar 2009 #5 Skrevet 14. januar 2009 Hei Gå ut og drikk vin, du. Dersom egget er befruktet har det likevel ikke festet seg enda og vil ikke merke det. Enkelte kan få positiv gravitet test inntil 4 dager før IKM, men ikke alle. En negativ test vil ikke nødvendigvis bety at du ikke er gravid. Så lenge tanta ikke er kommet på besøk er det alltid håp. Hvor lang tid man bruker etter så lang tid på pillen er varierende. Enkelte blir gravide med engang, men det er heller ikke unormalt at det ta et år før det klaffer heller. Ta det med ro og ikke stress for mye med det, stress kan også med virke til at ting ikke klaffer Lykke til ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå