Hb31 Skrevet 14. januar 2009 #1 Skrevet 14. januar 2009 Legen min og vi satte oss en termin 4Mai etter å ha sett på ultralyd og når min siste mens var osv.. Den er jer VELDIG sikker på! Men var på sykehuset å dær fikk jeg termin 25Mai,noe jeg hvet et feil!! Har placenta anterior å legen min mener at det kan gjøre babyen litt mindre nå siden det er trykk på morkaka å baby..Har også en sykdom som "tar "næringen fra baby. MEN siden jeg kanskje skal ha keisersnitt så blir det gjort 3uker før jordmors termin(25mai) det vil si rundt min å min leges termin 4Mai,då er jeg jo 40uker!! Tenk om babyen vil ut før,men jeg kan ikke føde normalt,da blir alt kaos?!! Har ei jente på 2år,hun kom i uke 37 etter en del sykdom også vokste hun nesten ikke siste ukene.. Hva skal jeg gjøre? Noen så sjønner problemet??
Plutselig_gravid Skrevet 14. januar 2009 #2 Skrevet 14. januar 2009 Skjønner problemet ja ettersom du fødte i uke 37 sist... Var på ul i uke 16 og da ble fosteret målt til akkurat min menstermin. Skulle så på den ordinære ultralyden uke 19, altså 3 uker etter. Da fikk jeg beskjed om at bebis bare tilsvarte 17+2. De fant også ut at det mangler en blodåre i navlestrengen, noe som kan føre til mindre vekst hos bebisen. Ble jo kjempe bekymret da hun da bare hadde vokst "1 uke" på 3 uker. Men, de er jo så bastante når det gjelder den ordinære ultralyden. Var på ny ul i uke 21/22 for å følge med på veksten. Da var hun STOR og laaangt over gjennomsnitt for den uken. Så hadde jeg hatt ordinær ul i uke 21/22 så hadde terminen min blitt minst 1 mnd tidligere enn den jeg fikk på den ordinære ulen..... Så jeg har erfart at bebisene vokser veldig i rykk og napp også rundt de ordinære ultralydukene.... Har ellers vært på ul i uke 27/28 og hun ligger fremdeles godt over gjennomsnittet. Skal på enda en ul nå om halvannen uke, så er spent på hvordan hun ligger an i vekst nå. Jeg har på en måte litt motsatt problem av deg da jeg gikk 19 dager over termin med førstemann. Kan jo risikere å gå en hel måned over termin denne gangen. Har nemlig erfart at ikke alltid bebisene kommer når de er klare og bør komme....
Hb31 Skrevet 14. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 14. januar 2009 joda men det er ikke veksten jeg er urolig for,det følger di med på sykehuset.Å er der 1gang i mnd så hvet det blir fulgt godt opp.MEN det er vanskelig å gi en termin når jeg har liten baby å placenta anterior,så lurer på om hun tenkte på vekst da hun ga denne termin? Å jo babyen kommer når den kommer, MEN jeg kan ikke føde normalt! å skulle fødselen være igang så vil morkaka komme først! Så er jo greit med en termin så er rett siden jeg da må ha keisersnitt...
Plutselig_gravid Skrevet 14. januar 2009 #4 Skrevet 14. januar 2009 hmm, jeg har også placenta anterior, men fikk ikke beskjed om at det kunne gjøre ungen "mindre". Uansett så synes jeg at de burde ta hensyn til at terminen din ble flyttet så mye - i hvert fall når du fødte i uke 37 sist. Da kan jo - som du selv sier - fødselen starte før keisersnittdagen.
Hb31 Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 15. januar 2009 Ja ho sa den kunne vokse mindre. Men uansett så va forige pia mi å lita.. Ja e redd babyen ska finn ut at han/ho vil ut tidliare,det er jo ikke bare å føde da... Å på mitt forige svangerskap stoppet de fødselen 2ganger.. En gang i uke 24 å andre i uke 32...
Plutselig_gravid Skrevet 15. januar 2009 #6 Skrevet 15. januar 2009 Har du snakket med jordmor/lege om det? De bør jo seriøs ta hensyn til det forrige svangerskapet/fødselen din...Skjønner godt at dette plager deg! Jeg tok opp med jordmor ang overtiden til min første og de komplikasjoner det medførte for både meg og lillegutt.. Jeg skrev under samtykke slik at hun kunne få tilsendt og lese fødselsjournalen min. Hun var ikke i tvil om at det her skulle følges opp på slutten og at de skulle ta hensyn til menstermin når det gjelder overtid. (Lillegutt var veldig overtidig og hadde fått lite næring på slutten - og alt det kom jo frem i journalen) Hun skulle skrive brev og snakke med føden om dette når/hvis det blir aktuelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå