Gå til innhold

Hei hei Alva:) Er du her?

ojoj, NÅ er det liv i leiren!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare så du hadde svart på et annet innlegg her. Hvordan går det? Er du sykemeldt kanskje siden du er her inne på denne tiden av døgnet? :P Håper jo formen din er bra:)!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Nei, jeg er ikke sykemeldt, jeg har velferdspermisjon og er hjemme med 4 åringen min som opererte ut mandler og polypper på mandag. Han ser på TV ved siden av meg her og gomler is, så da sitter jeg litt her til han evt vil finne på noe annet med meg.

Det går greit med meg, er kommet til uke 11 nå og skal på tidlig UL i morgen. Oppfølging pga blødninger. Blir veldig spennende å se om alt er som det skal, merker jeg gruegleder meg litt :-) Formen er egentlig veldig god, har aldri vært i så fin form som gravid før, men er også veldig sliten/utmattet. Nå har minstemann i tillegg våknet grytidlig i flere dager (4-5 tiden) så er veldig, veldig trøtt. Sånn sett er det deilig med noen dager hjemme også, det må jeg innrømme.

Du da?

Skrevet

Så bra at du føler deg i god form:) Du har jo kommet litt på vei nå da, tre mnd allerede! Jeg og var på tidlig ul denne gangen, i uke 11 faktisk, det var kjempe moro:) Babyen så ut som en liten baby, og den spratt rundt og hoppet opp og ned, strakk på beina til og med:)

Stakkars gutten din da, jenten min tok polypper for noen mnd siden. Men var jo i super form fra dagen etter operasjonen egentlig. Godt med is og disney og fri fa barnehagen da ja:)

Jeg og føler dette svangerskapet er det beste jeg har hatt:) Men er likevel sykemeldt da, og blir nok det resten av svangerskapet, pga bekkenløsning. Jeg er 21 uker på vei nå, og fikk vite på ultralyden at vi får gutt!!!! Jeg som har to jenter fra før, er overlykkelig og gleder meg VELDIG til lille søte gutten vår skal komme:)) Tenk at jeg også skal få være guttemamma:))))

Men sliter med å finne navn da... :)

Skrevet

Har du fortalt den store nyheten til familien da? Husker jeg leste for en stund siden at du gruet deg til å fortelle? :)

Skrevet

Å, så koselig! Gratulerer med en liten gutt i magen! De er noen skjønne små skapninger :-) Føler meg veldig heldig som har fått oppleve å være guttemamma siden smågutter var så ukjent område for meg (var bare vandt med jenter), du kan glede deg!

Navnet kommer det, ikke stress med det. Sist hadde vi ikke noe alternativ engang til mini da han ble født, men så kom det bare når jeg lå og kikket på ham.

Gutten min er i veldig god form han også. Fikk vite at det skulle være veldig smertefullt å ta mandlene, men han har ikke villet ha noe smertestillende han, og sier han ikke har vondt. Nå er han i gang med is nr 3 her, hehe... Han koser seg i hvertfall stort ;-)

Skrevet

Nei, venter til helgen. Vil ikke fortelle noe til ungene før etter UL'en i morgen, og siden jeg vil fortelle det selv på jobb (eller vil og vil, men det må jo til...) kan vi ikke si noe til eldstemann før til helgen siden han går på samme skole som jeg jobber på, han kommer jo garantert til å si noe der i så fall, Både han og 4 åringen har forøverig sagt at de vil ha en søster snart i løpet av siste ukene. Nå tror jeg nok det er gutt igjen da, men de er så glad i babyer, så skal bli koselig å fortelle dette til dem i det minste :-)

Skrevet

Hehe:) så søte de er:) Kanskje de har anet ugler i mosen???? Vi også ventet til etter ultralyden med å fortelle.

Men hvorfor tror du det er en gutt? Hva som gir deg den feelingen da? :)

Skrevet

Angående trøtheten så føler jeg faktisk at jeg nettopp har våknet fra koma. Ikke før nå på nyåret at jeg føler energien har kommet tilbake!! Vert UTROLIG trøtt denne gangen ja, sovnet hele tiden, i tide og utide. Kom til et punkt hvor jeg parkerte bilen, turde ikke kjøre, holdt på å sovne bak rattet flere ganger, selv på korte turer..

Jeg hadde faktisk en liten mistanke om gutt helt tidlig i svangerskapet, fordi jeg var mindre hormonell enn jeg har vert med jentene (hormonell= sur og grinete, kjeftete osv) Er selvsagt hormonell nå også, men ikke hissig og sinna hormonell (så deilig å slippe!) Denne gangen er jeg mere lettrørt, tårene triller av de rareste ting:) Så ante det, pga det føltes litt annerledes denne gangen.

Men fikk likevel aldelses sjokk på ul, for da hadde jeg vendt meg til tanken på enda en jente. Kunne ikke i min villeste fantasi se for meg at det var en gutt i magen. Jeg? få en gutt? liksom.. hehe, så jeg ble aldeles vippet av pinnen der jeg lå på benken:) Måtte stoppe på H&M på vei hjem fra ultralyden, for å shoppe lyseblått babytøy:))

Skrevet

Hehe... Forståelig reaksjon :-)

Her har jeg hatt så utrolig ulike svangerskap at jeg stoler liksom ikke helt på dette med at ting føles ulikt skal gi ulike kjønn. Spesielt sist synes jeg alt var ulikt, var mye mer kvalm, annen mageform osv, men det ble det samme likevel. Nå er det igjen ulikt, ikke noe særlig kvalm, mer bitchy enn jeg har vært før osv. Får se på UL om vi får sett noe da, men kommer til å ha problemer med å tro på det om JM sier noe annet enn gutt tror jeg ;-)

Skrevet

Jo tror egentlig ikke helt på det med ulike svangerskap osv selv jeg. Med jentene var alt helt forskjellig da også, spydde som en gris i flere mnd med første, men bare LITT kvalm i to dager med andre...

Vert masse kvalm denne gangen, ikke spydd, men kvalm kvalm kvalm og det har jeg vert leeeenge. Er det enda om morningene faktisk.

Men jeg følte meg "normal" i starten av svangerskapet, og ikke akutt gal og utavmegselv-opplevelse som jeg har gjort med jentene.

Teorien min er: at med jenter, får man maaaasse østrogen i kroppen, pga jentefosteret lager masse østrogen i tillegg til hva kroppen til den gravide lager. MEN med guttefosteret får man en motvekt til alt østrogenet, fordi guttefosteret lager testosteron... hehe logisk?

jaja:)

Du må ha lykke til på ultralyden i morgen da:)) Det blir sikkert kjempe gøy:)

Skrevet

Hmmm, det var en artig teori :-) I følge den får jeg i så fall jente denne gangen da, for med de andre testet jeg ikke positivt (og da veeeeeldig svakt) før rundt IKM, enten rett før eller over. Denne gangen tok jeg en el-test 8-9 dager etter el og fikk opp to streker. Siden jeg hadde en to-pakning med grav.-tester tok en på kvelden 4 dager før jeg skulle hatt mensen fordi jeg var blitt uvel to ganger i dagene førog brystene var litt ømme, noe de sjeldent er ellers, og den var tydelig positiv med en gang. UL i uke 6 har bekreftet at jeg er så langt på vei som jeg tror og at det kun er en også. Likevel, tror nok mest på gutt jeg da :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...