Gå til innhold

Kvalm, og spyr opp all mat og alt flytende :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg er nå i uke 7. de foregående 2 ukene har jeg vært veldig kvalm på morgene og på ettermiddagen/kvelden. men kanskje spydd 2 ganger bare. men nå spyr jeg opp all mat og alt flytende :( jeg sover nesten ikke på natta fordi jeg er så kvalm, veldig slitsomt!!

er egentlig litt sulten og tørst, men det frister ikke å spise og drikke når alt kommer opp uansett

Noen som har noen gode tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan forsøke å blande farris og eplemost og drikke bare små slurker (en teskje) ca hvert 5.min. Da kan du kanskje klare å beholde litt væske. Og spise litt tørre kjeks. Det er ofte lettere å beholde

Ellers vil jeg heller anbefale deg å ta kontakt med legen din dersom du kaster opp absolutt alt du får i deg. Jeg har vært sykmeldt i snart 9 uker selv pga hyperemesis og vært innlagt to ganger på sykehus for intravenøs væskebehandling. Min erfaring er i alle fall at når man først begynner å kaste opp 20-25 ganger pr dag og ikke får i seg noe, verken av mat eller drikke, ja da er det bare å kontakte legen. Ingen vits å vente.

Den lille er det ingen fare med. Den tar det den trenger, men du blir jo fort dehydrert om du ikke får i deg væske. Mat kan man klare seg uten i noen dager, men ikke uten drikke

Skrevet

Hvis du sliter med å holde på veske, ville jeg tatt det opp med lege ganske raskt. Du kan fort bli dehydrert. Som hun over skrev, mat klarer du deg en stund uten men uten veske blir det fort værre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...