sikakvavol Skrevet 14. januar 2009 #1 Skrevet 14. januar 2009 Jeg er så glad i sushi, men har vært veldig skeptisk til å spise det under graviditeten. Jeg har kun spist det en gang på en restaurant, hvor de forsikret meg om at fisken hadde vært frosset, og at det derfor ikke var noen bakterier. Men hva med sushi fra Deli de luca? Er det trygt å spise den? Den lages visst fersk hver morgen, men vet ikke om fisken har vært frossent. Noen som vet, eller noen erfaringer?
julie100 Skrevet 14. januar 2009 #2 Skrevet 14. januar 2009 Jeg personlig ville nok neppe spist sushi fra Deli De Luca under graviditeten. Selm om fisken skal være frosset ned på forhånd. Jeg føler meg ikke sikker på at kjølerne på slike steder er så kalde som de skal være og vet ikke hvor lenge fiken har ligget det. Dessuten synes jeg ikke sushien på Deli De Luca er så mye å skryte av. Hvis du bor i Oslo så er det jo mulig å få kjøpt ordentlig "fersk" og billig sushi overalt. "For norsk sushi er kveite, piggvar, laks og tunfisk vanlig. Siden fisken serveres rå, er det viktig med forholdsregler. Parasittene Anisakis simplex og Pseudoterranova decipiens er vanlig i norsk fisk, og for å drepe disse må fisken fryses ned til −20 grader Celsius i minst et døgn. Norske helsemyndigheter anbefaler at fisken har vært frossen i minst fem døgn før den brukes til sushi." Ref wikipedia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå