Gå til innhold

Når bør man gå til lege etter positiv test?


Mamma's Magic

Anbefalte innlegg

Jeg er ca 6 uker på vei nå, men skal ikke til UL før 4.februar. Dette blir min første legekonsultasjon etter at jeg fant ut at jeg var gravid. Er ikke det litt lenge å vente? Jeg trodde man burde gå til legen med en gang man fant ut at man var gravid,men legesekretæren til min gynekolog mente at det ikke var nødvendig, da legen likevel ikke kunne se noe.

Som grønn førstegangsfødende vet jeg ikke hva som er lurest? Jeg er i god form, så føler sånn sett ikke behov for å gå til lege. Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer..:)))

 

Du trenger ikke gå så tidligt..eneste er hvis man er dårlig og har smerter/blødning..ellers synes jeg fordelen med å gå tidlig er å få søkt ønskelig fødested, jo fortere det blir gjort jo større mulighet er det for at du får plass der du vil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ventet nummer en gikk jeg ikke til legen før i uke 12. Når jeg var innom legesenteret mitt for å bestille time denne gangen satte hun meg opp allerede neste uke (uke6). Praksisen varierer tydeligvis litt, men jeg hadde selv ikke tenkt meg til lege før i uke 10-12 en gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg skal ikkje te legen før 9 februar, då e eg ca 10 veker... Men skal til ul om 2 veker ca og da blir då min første form for kontroll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke nødvendig å gå tidlig til kontroll hvis du ikke har spesielle plager eller f.eks. har hatt ett komplisert svangerskap tidligere.... Så lenge du føler deg i fin form, så kan du godt vente en stund! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7 uker på vei og fikk ikke time før i midten av februar, da er jeg 12 uker. Det var tydeligvis praksisen på min legestasjon.. Vurderer å ordne meg time til jordmor før det da.. går det an? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare å ringe HS og spørre. SIkkert ikke noe problem. Jeg skal til 1. kontoll i uke 9. Etter det regner jeg med å fortsette resten av kontrollene hos jordmor. Var fornøyd med å gjøre det sånn forrige gang, så da satser jeg på det samme nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror også jeg skal fortsette hos jordmor etter den første kontollen hos fastlegen min. Nærmeste helsestasjon med jordmor er 10 min spasertur unna, imens fastlegen blir en 15 min kjøretur. Skal ringe nærmeste hs i morgen da, vil ikek vente i 5 uker til! Min første, så jeg vet liksom ikke om alt med kroppen min er som det skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var til legen i dag, er bare 5uker på vei. Det han gjorde var å veie meg, tok en graviditetstest til og målte blodtrykk. Han informerte litt om forskjellig som kan være greit å vite. Jeg vil følges vidre opp av jordmor, så har min første konsultasjon der 9.februar, da er jeg i min 8.uke. Har hatt litt blødninger, så har fått beskjed om å holde meg i ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...