Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår blir snart 4 og skal ha sin første barnebursdag med vennene fra barnehagen. Jeg er helt blank på hvordan det er best å gjøre ting. De helt små tingene som :

Hvor tidlig sender man ut invitasjoner?

Er det vanlig å invitere alle på avdelingen? Bare jentene? bare samme årskull?

Kommer foreldrene til å bli med?

Er det best med ukedag eller helg?

Gir folk faktisk beskjed om barna kommer, eller må man regne med at de dukker opp om man ikke hører noe?

HJELP!

Noen ganger hadde det vært fint ikke å ha januarbarn og være først ute.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke noe om dette, men har en mening om hvem som skal inviteres. Dersom ikke alle inviteres må det være grenser som er innlysende slik at alle forstår de, sånn som kun alle jenter inviteres. Er så trist når noen står alene igjen synes jeg!

Også hjalp jeg deg å dytte litt :)

Skrevet

Vi kommer sansynligvis til å invitere alle. Det er 18 stykker + mine egne 2.

Jeg er helt enig i at det må være faste kriterier, men jeg er usikker på om de eldste, som er nesten 6 egentlig er interesert i å komme i selskap til en 4 åring.

Skrevet

Hei!

Når vi har bursdag inviterer vi de jenta mi er sammen med. Vi hadde bursdagsfeiring i helgen da hun fylte 5 år og huna hadde noen på 4år,5år og 6 år der;)

Vi sender ut invitasjon på mandagen og har bursdagen på lørdagen etter. Jeg syns det er best i helgen for da blir det ikke så mye styr etter jobb og greier for foreldrene, barna og ikke minst meg;)

Jeg skriver på invitasjonen at det er fint hvis de sier fra hvis de ikke kan komme:)

Vi leverer barna og henter de når bursdagen er ferdig, men noen barn har likt å ha med mamma/pappa de andre årene..

Skrevet

Vi er i akkurta samme sitvasjon. Vi kommer til å sende ut innbydelsene 1,5 uke før tenker jeg. Datteren min har lyst til kun og be alle jentene og en gutt hehe. Men vi også snakket med henen at enten må vi be alle, bare 4 åringene eller bare jentene. Da ville hun ha alle. Men litt usikker på om vi har plass til så mage jeg da, så veldig itvil jeg også.

Vi tenkte å ha det i en helg, blir mye styr og alle er slitene hvis vi skulle hatt det etter bhg.

Skrevet

Jeg pleier å levere invitasjonene ca 1 uke i forveien. Med eldste så pleide vi å invitere alle på årskullet hans og årskullet under siden han lekte både med gutter og jenter som var født på samme året og året etter. Med nr to så ber vi hele årskullet + under halvparten av de som er født året før fordi det er fåtallet av de han leker med. Det jeg syns er viktig når man inviterer er at man enten ber alle som "hører" naturlig sammen (som alle som er født på samme året, eller alle guttene/jentene, enten totalt på avdelingen eller som er født på samme året) eller maks halvparten. Noen kommer kanskje til å ha med foreldrene, andre ikke. Det kommer an på ungene - hvor trygge de er på seg selv og om de tør å være alene hos fremmede. Jeg syns det er greit at foreldrene er med - det er en fin måte å bli kjent med dem også på siden ungene sannsynligvis havner på skolen i sammen også.

Hva som passer best av ukedag og helg varierer fra familie til familie så velg det som passer best for dere - det passer sikkert ikke for alle uansett.

Det som er vanlig er at folk gir beskjed når det ikke passer (jeg pleier å skrive på invitasjonene at jeg vil ha beskjed om de ikke kommer).

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi har hatt barnebursdag nå i september, og gjorde følgende

-sendte ut invitasjon altfor sent, men glemte det rett å slett... (5 dager før) Normalen har jeg sett er en uke i forveien

-inviterte kun jentene på storebasen, siden det er det de pleier å gjøre i bhg

-ingen foreldre var med

-her går de for ukedager...

Skrevet

Takk for svarene. Nå er jeg i hvertfal litt klokere ;-)

Skrevet

En uke før

Vi inviterer bare gutta på kullet, etter en samtale med de som jobber der. Enkelt å forklare for de andre barna.

Skriver en at du og foreldrene dine er invitert kommer alle. Fra 4 år, da de fleste i vår bhg ber barnehagebarn, kommer de uten. Da skriver du bare navnet til barnet.

Liker best at det er helg, men mange bruker ukedag. Da bruker mange bare å ta med seg barna hjem om det er i gåavstand.

Du skriver at de gir beskjed om de ikke kan komme.

I vår barnehage skriver vi gjerne meny, men det er fordi at vi har en del nye nordmenn blandt foreldrene og de er redde for at barna blir servert svinekjøtt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...