Gå til innhold

Noen her med barn på ca 3 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er barnet for tida? Tenker da på trass...

Min gutt er 3 år. Verdens herligste og blideste unge, for det meste. Men fy f... hvor trassig han er. Har "anfall" nesten hver dag. Da skyldes det alltid bare filleting, eller at han f.eks blir nektet noe, godteri eller liknende. Han kan bli så sint at han brøler, slår, brekker seg og nesten ikke greier å puste. Han er til tider som en bombe som når som helst kan sprenge. Flere som har det sånn? Skal sies at han også er veldig kosete, og en skikkelig liten smarting. Vi får hver dag høre at han er glad i oss. Med andre ord, det svinger noe voldsomt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kronisk trassig er min. Hører ikke på NOE jeg sier, og bare løper vekk fra meg hvis jeg kommer med klær, sko o.l.... skikkelig gøy gitt. Men min har vært sånn leeenge alt, så jeg tror nok desverre det varer en stund til...

Og; "mamma er slemming!" Det sier han ofte... stakkaren skjønner jo ikke at det er for hans eget beste jeg må tvinge han til å ta på klær og sko f.eks :-)

Skrevet

Høres ut som lillemor dette her!!

Blid som ei sol det ene øyeblikket til illsint det neste..

Er i en periode hvor hun virkelig prøver ut grenser,sier at hun er litt sånn i bhg.også!

Har ei på 11 år også,like mye humørsvingninger på hun,så her er det til tider veldig moro!!

Skrevet

Vi er ikke så plaget av trass. Men vi er veldig rutinemennesker, så når ting går etter den vante rutinen, så aksepteres det og alt er i orden. Nå er jeg sykemeldt og pappa jobber turnus, så vi har sjeldent stress om morgenen. Det hjelper ift levering i bhg.

Vi har jente da.

Men merker at hun blir mer trassig og får mer markeringsbehov ifm hyling osv, når storebror er hos oss (han er her annen hver helg). Da må hun dele på oppmerksomheten. Er veldig spent på hvordan det blir til sommeren når babyen kommer.

Skrevet

Er egentlig ikke så plaget med trass.

Hender seg at hun kan slå seg vrang, men det er sjeldent og det går som regel veldig fort over.

Hun kan bli fort lei seg da, underleppa trekker nedover og hodet senkes og det kommer små hulk...men 50% av det er "krokkodille tårerhulk"..men det igjen går fort over..

Etter et lite "sammenstøt" pleier vi å gi hverandre en lang og god kos og erklære at vi er venner igjen :)

Skrevet

Trass hva er det???? Er det når den elsker deg for så etter 30 sekund hyle ut at dem hater deg:o)

Klompelompen min blir 3 i mai, og har ett nokså vodsomt temperament han er nesten eksplosiv/blir brå sint, men blir like fort bli igjen, som idag da jeg skulle levere i barnehagen hadde han fått med seg en liten tube med tannkrem med postmann pat på, når jeg sa at jeg skulle ha den eksploderte han, han fikk velge om han selv skulle legge den i hylla si eller om jeg skulle ta den, han velger da ALLTID å legge på hylla selv, og hele kampen er da over på under 1 min.

Så her går det i heftige korte trasskuler:-)

Skrevet

Har en gutt på litt over 3 år. Han hav alltid vært veldig roøig- og er jo forsåvidt det nå også i forhold til andre! MEn han trasser på sin måte. Nekter å bli med på badet ( bruker fortsatt bleie). Skal ikke ha den eller den bleia, ikke de og de klæra fro de er enten for trange, for store eller bare rett og slett dumme. Og det er jeg også! Opptil flere ganger om dagen er jeg verdens dummeste =D

Det går vel over dette her også =D

Skrevet

Her ei tulle på 3år, skjeldent hun trasser nå, hadde ei periode da hun var 2år, men det har gått over. Hender selvsagt at hun har en dårlig dag, suttrer og syter litt. Men stort sett en blid og veldig snill unge. Lillesøster på 1 1/2 derimot er et skikkelig trassetroll for tida...sukk...

De har veldig forskjellig personlighet, minsta er sta og har temprament så det holder, mens 3åringen heller skyr konflikter og er mer opptatt av å være fin lita prinsesse ;-))))

Skrevet

Hehehe..herlig alder=) Jenta mi er litt over 3 år og hun kan virkelig trasse! Men det skjer heldigvis ikke så ofte da. Men hun er litt ulydig, og da spesielt på morgenen (påkledning osv.). Jeg er "dumme mamma" inn i mellom, men hun angrer seg fort og sier unnskyld og gir meg en klem. Hun har aldri hatt "anfall" og jeg har ennå til gode å oppleve at hun slår seg vrang på butikker fordi hun ikke får det som hun vil (bank i bordet!!). Hun forlanger ingenting, men kan bli fort sint om jeg ber henne om å gjøre ting som hun ikke vil gjøre akkurat der og da. Men hun blir heldigvis like fort blid igjen=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...