Mayken Skrevet 14. januar 2009 #1 Skrevet 14. januar 2009 Er tredje dagen på rad nå at jeg opplever dette. Når jeg går eller beveger på meg, kan det plutselig stikke skikkelig til i underlivet, nesten som om noen stikker en kniv i meg der ned. Må stoppe opp og krøke meg sammen for det er så ubehagelig. Noen andre som har vært borti dette og vet hva det er? Har mye kynnere, nedpress og sammentrekkninger også, men det kjennes ikke slik ut. er 33+1
Plutselig_gravid Skrevet 14. januar 2009 #2 Skrevet 14. januar 2009 Vet akkurat hva du snakker om ja! Skikkelig ubehagelig. Må krøke meg sammen som du sier og auauauaua. Men, varer bare noen sekunder. Husker at med førstemann så kom de "knivstikkene" rundt den tiden da hodet festet seg. Denne gangen derimot kom det tidligere. Har vært plaget med det en stund. Lurer på om det er fordi at jenta ligger langt ned i bekkenet og har gjort det hele veien i dette svangerskapet. At det presser på nerver og slikt. Har også slitt med MYE kynnere og nedpress allerede fra uke 19 denne gangen. Noe som jeg heller ikke var plaget med når jeg var gravid med førstemann. Så tror kanskje leie til bebisen har sammenheng, men er ikke sikker. Bar nemlig førstemann veldig høyt i forhold til denne gangen.
skju Skrevet 14. januar 2009 #3 Skrevet 14. januar 2009 når jeg var hos jm sist fikk jeg beskjed om at det var en del av modningspros.
*toppris* Skrevet 14. januar 2009 #4 Skrevet 14. januar 2009 så gøy da;p hehe, ikke at det er vondt selvsagt:) hadde det slik selv med gutten min... stikninger, og det føltes ut som om noen raspet med en gaffel etc nedover i underlivet.... begynte da å få åpning:) var ikke så intenst at jeg dro til lege etc, men når jg endelig tok kontak grunnet rier hadde jeg nesten full åpning;) fødselen tok 2,5h:)
firabelli Skrevet 14. januar 2009 #5 Skrevet 14. januar 2009 Hei:) Har også hatt det sånn i rundt en uke nå... Kommer og går innimellom. Det er ordentlig sånn at jeg må krøke meg sammen og vente litt til det gir seg. Var hos jordmor tirsdag for en uke siden og da var ikke hodet festet, er forresten 37+1 i dag. Men jeg venter nr 4, så det er ikke så rart at hodet ikke står fast. Har visst god plass der nede:) Men det høres jo skikkelig bra ut hvis det er modning på gang:) Da skal det bare gjøre vondt for min del:)
Mayken Skrevet 14. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 14. januar 2009 Nei men uff da, er det ikke litt tidlig med modning i uke 33 da? Vil jo ikke føde ennå, babyen kan godt vente noen uker til. Nurket ligger i hodeleie, men da jeg var hos jordmor på fredag var ikke hodet festet. Kan jo kanskje være det er det som skjer da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå