moder3 Skrevet 13. januar 2009 #1 Skrevet 13. januar 2009 Sliter så fælt med selvdisiplin når det gjelder sjokolade for tida. Når behovet er der så er det ikke noe som kan stoppe meg. Prøver selvfølgelig å begrense det så godt som mulig - men noe hver dag blir det.. Noen som vet om dette gir seg mer etter bebisen er kommet? Håper virkelig dette bare er en gravid-fasesak..
Faylinn Skrevet 14. januar 2009 #2 Skrevet 14. januar 2009 Max 50 g sukker pr dag er anbefalt voksne kvinner. I sjokolade er det 50% sukker, så det blir 100g sjokolade, om det ikke finnes sukker i noe av den andre maten du spiser.. ;-) Jeg overstiger som regel alltid dette utenom graviditeten, uten å være overvektig, men tror ikke det er så bra for kroppen. Hadde en ikke-sukker periode noen måneder, og følte meg bedre på flere måter. Men det er vanskelig å unngå å spise sjokolade når man vil ha! Må ha! I min ikke-sukker periode tok jeg en del tilskudd, inkludert magnesium som jeg tror hjelper på behovet. Tør imidlertid ikke ta så høye doser nå. Hvis du ikke har vært sjokolade vrak før, så går det sikkert over igjen. Og babyen blir liksom ikke 5 kg tyngre av at du spiser litt for mye sukker i slutten av svangerskapet. Tror du skal slappe av og unne deg litt hver dag, det gjør jeg . :-) Sist jeg fødte var gutten litt over 4 kg, og da hadde jeg spist MYE sukker fra 3 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå