Dr. Google Skrevet 13. januar 2009 #1 Skrevet 13. januar 2009 Jeg er så tett i magen, får ikke ut noe å det gjør vondt. Jeg lurer på om microlax kan sette igang fødselen (klyster)? Jeg er moden. Jeg vil nemlig ikke sette igang noe før kroppen er klar selv, så jeg tar ikke det klysteret med mindre jeg vet at det ikke er noe særlig sannsynlighet for at ting kommer igang (bortsett fra det som skal ut). Jeg er vel en av de få med 18 dager igjen som ikke vil ha ho ut enda
minimee->Trym Skrevet 13. januar 2009 #2 Skrevet 13. januar 2009 Klyster blir jo brukt for at fødselen skal lettere komme i gang har jeg hørt, men IKKE erfart... Prøv biola og kiwi, det har hjulpet meg veldig.
*toppris* Skrevet 13. januar 2009 #3 Skrevet 13. januar 2009 tar du noe lakserende kan det føre til en stimulans som setter igang rier... siden det får muskulaturen til å jobbe;) men for å eventuelt ta det på den trygge siden kan du jo spise svisker, druer og halsdrops;)
Dr. Google Skrevet 13. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 13. januar 2009 Har drukket masse cultura, spist yoghurt, frukt osv.. Tror rett å slett jeg bare tar sjansen, blir jo gal her..
Underveis --> Skrevet 14. januar 2009 #5 Skrevet 14. januar 2009 Klyster er rett og slett smøremiddel for tykktarmen ("såpe") og får ikke tarmene til å jobbe noe mer enn vanlig. Det skal derfor ikke sette i gang noe som helst av fødsel.
Mayken Skrevet 14. januar 2009 #6 Skrevet 14. januar 2009 Jordmor anbefalte meg å prøve lactulose eller duphalac.
AFRM Skrevet 14. januar 2009 #7 Skrevet 14. januar 2009 Jeg bruker lactulose og det funker fint =) Ellers funker det å drikke appelsin juice, masse c-vitaminer setter også fart på systemet. Hold deg unna blåbær saft og andre ting med blåbær i. For det har motsatt effekt.
sheep Skrevet 14. januar 2009 #8 Skrevet 14. januar 2009 jeg har prøvd duphalac funker veldi bra. kan blande den ut i surmelk og juice, da kjenner du ikke smaken. lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå