Gå til innhold

Hvordan vite vekt på barnet!??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser flere skriver hvor mye barnet deres veier i magen nå på slutten. Hvordan vet/får dere vite dette??

Er jo litt spent på hvor stor bebisen blir ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De går på ultralyd, der kan di få vite det :) ca hvor mye babyen veier vertfall

Skrevet

Jepp, får vite det på ultralyd, de måler hodet og finner det ut av en tabell etter det jeg har forstått. Men har hørt ganske mange ganger at de har tatt feil da, så ikke helt til å stole på.

Skrevet

Vi fikk vite det da vi var på vekstestimering (ul) på sykehuset..:)

Fikk dette pga at jeg fikk ei stor jente sist og er redd gutten i magen skal bli enda større...:S

Skrevet

Var til vekstestimering på sykehuset forrige uke. Han overlegen som utførte undersøkelsen sa at disse målingene kan være veldig unøyaktige, og at han faktisk synes det var lettere å kjenne på størrelsen sånn ca utenpå magen. Har selv opplevd at de har tatt en hel kg feil på en sånn ultralyd. Var og målte fordi forrigemann veide 4600 og var 37 rundt hodet. Men legen mente denne var litt mindre, og det føles sånn også:) Den størrelsen mange oppgir er vel utifra en sånn gjennomsnittstabell i forhold til uker kanskje?

Skrevet

får dere tilbud om ul på slutten da???? her i østfold får vi bare 1ul i uke17-19....skulle gjerne visst vekst osv

Skrevet

Hei ida! Nei, det er bare hvis det er noe spesielt. Jeg fikk fordi forrigemann som sagt var stor, og jeg var redd for en 5 kilos. Ligger også i overkant på det grønne feltet på sf-kurven. Jordmor henviste meg via brev til sykehuset.(i Østfold)

Skrevet

For å få ekstra ultralyd/vektestimering på slutten må du ha henvisning fra lege eller jordmor. Dette er ikke et tilbud som gis til alle, men som du kan få dersom du har grunn til å være bekymret med tanke på vektutviklingen hos fosteret. Dersom symfysemålet gjør plutselige hopp/fall, plutselig endring i egen vektutvikling, arvelige faktorer osv.

Jordmor har sendt inn henvisning til sykehuset til vektestimering for meg pga at far hadde veldig høy fødselsvekt. Normalt gjøres dette mot slutten (etter uke 36-37). Jordmor sa i alle fall til meg at det ikke er noe særlig vits å gjøre det tidligere fordi ungen da har så lang tid igjen å utvikle seg på.

Skrevet

Du kan gå til en privatpraktiserende gynekolog også, men må da regner med å betale selv.

Skrevet

magica fra tryll: hvor lang tid tok det fra jordmor sendte henvisningen til du fikk time a? er 36+3 på vei lissom, vil veldig gjerne ha en vektmåling fordi ho ligger over sf-kurven, men lurer på om det kan være litt for sent lissom?

Skrevet

Jeg fikk vite det via vekstestimering/UL på sykehuset, Sf-målet steg fra 31 til 39 på fire uker, så jordmoren ringte sykehuset og jeg fikk time neste dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...