Snupp@ med 3 barn Skrevet 13. januar 2009 #1 Skrevet 13. januar 2009 Gutten min på 3 md har begynt med litt grøt etter råd fra barnelegen. Han drakk ca 1,5 l melk i døgnet. Kan jeg begynne med frukt og?? Eller burde jeg vente til han er 4 md?
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 13. januar 2009 #2 Skrevet 13. januar 2009 Vil tro at det er helt greit å begynne med 4 mnds glass med frukt hvertfall. Det er jo gjerne banan, ferskenm eple, sviske osv.. Kan jo spørre på helsestasjon eller ringe legen å høre i morgen om du vil få det bekreftet av fagfolk..
2 nøster Skrevet 14. januar 2009 #3 Skrevet 14. januar 2009 Tror nok du trygt kan begynne med smaksprøver av fruktmos. De fleste barn er jo ville etter frukt Prøv en babyfeeder, og putt litt oppskåret eplebiter, melon, pære o.l inni.. Stor jubel (bare ikke banan - blir veldig klissete)
Gjest Skrevet 14. januar 2009 #5 Skrevet 14. januar 2009 De kan også bli harde i magen av banan.. Avokado er bra.
Isabella12 Skrevet 14. januar 2009 #6 Skrevet 14. januar 2009 Ja banan er veldig tungt fordøyelig. Avocado eller kokte, moste gulrøtter ville jeg forsøkt først. Frukt er veldig søtt og det kan være vanskelig å få babyen til å spise middag hvis man begynner med det søteste.
Isabella12 Skrevet 14. januar 2009 #7 Skrevet 14. januar 2009 Men ville uansett sjekket med hs siden han ikke er fylt 4 måneder. Mye nytt for tidlig gir lett vondt i magen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå