flypapir Skrevet 13. januar 2009 #1 Skrevet 13. januar 2009 Synes dere at bevegelsene til den lille i magen har endret litt karakter nå mot slutten? Her er bevegelsene mye seigere og det er færre av de harde sparkene synes jeg. Har vært slik noen dager nå... Opplever dere det samme?! Jeg har vært på ul i dag og er ikke redd det er noe galt, men lurer litt på om andre har lik erfaring?!
minimee->Trym Skrevet 13. januar 2009 #2 Skrevet 13. januar 2009 Bevegelsene har definitivt endret seg ja. Sikkert pga plassmangel og nedpresset. Merker for det meste at han/hun ruller foten fra den ene siden til den andre, men det er da spark her også noe som jeg kan finne litt ubehagelig. Enten er det er opp under/mot ribbeina ellers føles det ut som om han/hun sparker seg ut av magen over navlen.
flypapir Skrevet 13. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 13. januar 2009 Godt vi er flere.. Kjenner spark her også, men ikke like hyppige som før. Krever vel litt mer å sparke skikkelig ifra nå som det er så trangt der inne!
minimee->Trym Skrevet 13. januar 2009 #4 Skrevet 13. januar 2009 Ja, det er jo nå de legger på seg mest også, og det er nok begrenset med plass til å ta i her inne ;-)
minimegogtrollet Skrevet 13. januar 2009 #5 Skrevet 13. januar 2009 synest også det er noe tregere bevegelser... akkurat som om han ligger og velter på seg. men av og til kommer sparkene også.. da er det nesten vondere enn tidligere- som om han har mer kraft..
Jan-09 Skrevet 14. januar 2009 #6 Skrevet 14. januar 2009 Har de siste 2 ukene vært mye roligere i magen, og mye mindre spark. Bare romstrering, og da som regel ikke før utpå ettermiddagen. Har vært litt bekymret for dette, men legen mente det var pga. lite plass og at det nærmet seg. Godt å høre at det er flere med samme erfaring!
Hakkamella Skrevet 14. januar 2009 #7 Skrevet 14. januar 2009 Ja definitivt endret bevegelsesmønster. Nå er det mer rulling, rolige bevegelser og ett og annet spark i tillegg til hikke og bevegelser med armene og sånt. Veldig kjekt å kjenne når det er bevegelse, men det er sjeldnere nå. De trenger nok mye mer hvile og søvn. Det tar på å vokse, vet dere.
Attekattenoa Skrevet 14. januar 2009 #8 Skrevet 14. januar 2009 Jeg var på UL pga vekstestimering på lørdag og våknet den morgenen og merket nesten ikke bevegelser fra den lille. Heldigvis skulle jeg på UL rett etterpå og før vi gikk inn sa jeg til mannen min at jeg var sikker på vesla hadde snudd seg med ryggen sin utover slik at jeg fikk sparkene innover mot meg - og at jeg derfor ikke kjente sparkene så tydelig. Og det viste seg å stemme. Jordmor sa det var et tegn på at fødselen nærmet seg - baby'n var i ferd med å skru seg nedover i bekkenet Bra at alt er som det skal:)
flypapir Skrevet 14. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 14. januar 2009 Godt å høre at vi er flere med samme erfaring.. Her snur også lillegutt seg nesten daglig, fra venstre til høyre osv. Håper det er hans måte å skru seg ned i bekkenet på, for nå vil jeg gjerne ha han ut snart!
isi* med liten januar spire!! Skrevet 14. januar 2009 #10 Skrevet 14. januar 2009 Samme her. Termin i morgen og hatt maasse mensmurringer i 3 uker og vonde kynnere. Men null tegn til prinsen.... Han har vært veldig mye roligere i det siste. Mer sånn åle bevegelser. I går var jeg en kjapp tur på skolen, og da plutselig fant han ut hele magen skulle danse forran alle de nysjerrige medelevene. Men ellers veldig rolig. Håper Det skjer noe snart!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå