Anonym bruker Skrevet 13. januar 2009 #1 Skrevet 13. januar 2009 og JEG er helt enig. Altfor mye syting om kolikk. Skriker ungen er det ikke automatisk kolikk
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2009 #2 Skrevet 13. januar 2009 men det betyr ikke at kolikk ikke finnes
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2009 #3 Skrevet 13. januar 2009 enig i at om ungen skriker så er det ikke sikkert at det kolikk. Samme mener jeg om at har man et barn med som er aktiv så er ikke sikkert det er adhd Og har man et barn som ikke oppfører seg akuratt som andre barn ,så er det ikke autist.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #4 Skrevet 14. januar 2009 ikke skriv barneleger i fleirtall når du vet dette ikke stemmer!!! Skjønner ikke hvor du har dette fra! Selvfølgelig finnes kolikk!!! selv om en lege mener dette betyr det ikke ALLE vettu.
*toppris* Skrevet 14. januar 2009 #5 Skrevet 14. januar 2009 og hva beskriver de skrikingen når de har luft i magen da? til fast tidspunkt? og det eneste som hjelper er massasje på magen og "pumping"/hjelp til å få luften ut??? hadde vært greit å vite ja...for min hadde kolikk de 3-4 første mnd!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #6 Skrevet 14. januar 2009 Underskriver på toppris, når man opplever hyling fordi luft "sitter fast" og de hyler i timesvis på gitte tidspunkt og man ser en bedring etter hjelp til å få luft ut (og de fiser som gamle menn he he), liker varmt bad, får hjelp av sukkervann osv så er det definisjonen på kollikk. Har du ikke opplevd kollikskrikingen så tenker du vel at det er det samme som overtrøtt, sulten, oppmerksomhetsgråt men det kan jeg skrive under på at det ikke er. Helt forferdelig når din kjære baby skriker utrøstelig og ingenting du gjør hjelper, ordentlige smerteskrik. Har du hatt luft "sittet fast" selv? Jeg har hatt det i begge graviditeter, en smerte som går opp i brystet og som gjør smertelig vondt, ikke rart de hyler.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #7 Skrevet 14. januar 2009 Hvilket sykehus har fortalt deg dette? Vi er langtidsinnlagt på sykehuset,ingen der som sier at ikke kolikk eksiterer...Dummeste jeg har hørt på lenge. Akkurat som at jeg skal si;bekkenløsning er noe som ikke eksiterer mener leger og fysioteraputer! bare syting fra de gravide for og få en sykmelding.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #8 Skrevet 14. januar 2009 Neida, kolikk er det ingen ting som heter.... de kan kalle det hva de vil, eneste jeg vet er at min første skrek 8-12 timer hver dag de første 3 mnd, både faren og jeg hadde søvnmangel og vonde hender etter mye bæring. Og som du over sier: heller ingen ting som heter bekkenløsning, det er bare latskap som gjør at jeg nesten har grodd fast i sengen siste 5 mnd, for det er jo kjempegøy å ikke kunne bevege seg utenfor huset, ikke se andre mennesker fordi de er opptatt med jobb og eget liv. Er sikkert mye annet som ikke finnes ifølge NOEN leger, men som de fleste andre er enige om at er et reelt problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå