Dr. Google Skrevet 13. januar 2009 #1 Skrevet 13. januar 2009 Jeg er så tett i magen, får ikke ut noe å det gjør vondt. Jeg lurer på om microlax kan sette igang fødselen? Jeg er moden. Jeg vil nemlig ikke sette igang noe før kroppen er klar selv, så jeg tar ikke det klysteret med mindre jeg vet at det ikke er noe særlig sannsynlighet for at ting kommer igang (bortsett fra det som skal ut). Jeg er vel en av de få med 18 dager igjen som ikke vil ha ho ut enda
Hakkamella Skrevet 14. januar 2009 #2 Skrevet 14. januar 2009 Jeg er like langt som deg. hvor moden jeg er vet jeg ikke, for det har jeg ikke fått sjekket. Men jeg er også veldig tett i magen for tiden. Det jeg har gjort som endelig ser ut til å virke, var å ta microlax og la den virke i minst 10 min så den får trukket godt nok opp i tarmen. Det gjorde jeg 2 ganger i løpet av en kveld, med flere timers mellomrom. Så har jeg tatt meg Dulcolax (etter at duphalac ga meg et smertehelvete med luft og ingen avføring). I går gikk jeg på do for første gang uten microlax på 1 uke og vel så det. Tror ikke microlax setter i gang fødselen. Tror du må ha mye større og sterkere klyster enn en sånn liten tube for å sette noe i gang... men jeg har aldri født før, så jeg kan ikke garantere noe heller. Forstoppelse er iallefall ikke bra for deg.
Venter nr3 er 22 år Skrevet 14. januar 2009 #3 Skrevet 14. januar 2009 ta mixrolac du...ingen fare,det er bare en sånn liten tube!!! ( lå faktisk å tenkte på mixrolac i natt...tnkte jeg skulle kjøpe å ha med i fødselsbagen...ikke alltid like lett å gå på do etter en fødsel,man tør ikke å presse,eller det gjør vondt...så da skal jeg ha med det! ) får det jo på sykehuset om man spør..men da slipper jeg det liksom!!hehe
venter barn nr. 3 (har født) Skrevet 14. januar 2009 #4 Skrevet 14. januar 2009 Det er bedre du får ut avføringa før fødselen enn at du ligger å sliter med begge deler under fødselen. Tro du meg...... Jeg har prøvd det og det føltes som jeg fødte i begge ender, og jordmor tørket meg bak hele tida fordi det kom litt ut der bak og da dyttet hun avføringa tilbake i steden for. AU!!!! Etter fødselen fikk jeg den heller ikke ut for da var jeg så sår og oppklippet og klarte i alle fall ikke å presse ut den harde proppen jeg hadde der bak. Jeg anbefaler deg å gjøre alt for å få igang magen før fødselen. Tror ikke at et micrilax eller to setter igang fødselen.
Hakkamella Skrevet 14. januar 2009 #5 Skrevet 14. januar 2009 Høres ut som mitt verste mareritt mht fødselen. Jeg er så redd for å bæsje på meg under fødselen, eller at jeg skal være så full av luft at jeg bare fiser og fiser sånne grusomme stinkbomber. Jeg har ekstremt kompleks for slikt, og syns det er fælt å fise i andres nærvær, eller gå på do og vite at det er lukt etter meg. På føden kan man liksom ikke styre det heller... hjelp!
Mamma til gutt og jente:) Skrevet 14. januar 2009 #6 Skrevet 14. januar 2009 Hvordan funker Microlax egentlig? Er det noe du fører opp i tarmen eller noe man drikker??
mammaen til 2+1 Skrevet 14. januar 2009 #7 Skrevet 14. januar 2009 det er en liten tube med en lang spiss som du fører opp i endetarmen. =)
Venter nr3 er 22 år Skrevet 14. januar 2009 #8 Skrevet 14. januar 2009 yepp,det andre er lakseringsolje...det drikker man----smaker værre enn tran!!!
Mamma til gutt og jente:) Skrevet 14. januar 2009 #9 Skrevet 14. januar 2009 Jippi............... Men er vel bedre det enn at det kommer ut under fødselen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå