power puff Skrevet 13. januar 2009 #1 Skrevet 13. januar 2009 Svigermor er en meget spesiell dame og jeg har desverre ikke mye til overs for henne og hennes meninger. Har virkelig prøvd, men hun er SPESIELL!!! Nå flytter hun inn i samme bolig som oss (leier hybel av naboen) og skal bo her frem til sommeren. hva gjør jeg nå, og hva kan jeg si til samboeren og til svigermor om hva jeg mener om og ha henne i samme hus som meg, føler meg helt overkjørt her. SUKK.....
Leamamma Skrevet 13. januar 2009 #2 Skrevet 13. januar 2009 Har du noen gang snakket med din mann om dette? Hva slags forhold har han til sin mor? Og har dere ikke snakket om at hun skal flytte inn hos dere? Kommunikasjon er det viktigste midlet vi har i hverdagen.
power puff Skrevet 14. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 14. januar 2009 Hun skulle egentlig leie en annen leilighet i nærheten for et par mnd. Hun er her for og jobbe et par mnd (hun bor egentlig 3 timer kjøring fra oss) Men så fikk hun ikke den leilgheten alikevel. Så en dag så kommer samboer hjem fra jobb og sier at svigermor skal flytte inn i hybelen til naboen. (Vi bor i en tomannsbolig med en hybel hver) Og hun flyttet da inn samme dag! Jeg sa litt forsiktig hva jeg mente om saken, men synes det er vanskelig for samboer syntes jo at dette var kjempe koselig og få mor i huset.... Det var faktisk han som tipset henne om at hybelen sto ledig uten at jeg har visst om dette. I går var hun oppe hos oss og sier at hun blir nok boene frem til sommeren! Vi pleier og kommunisere bra sammen vi, men nå føler jeg meg totalt overkjørt..... Jeg orker ikke og ha henne så tett på meg resten av permisjonen min.... huff..... Er rimelig missfornøyd med at samboeren min fortiden for og si det sånn.... Hva kan jeg si til de begge?? Synes dette er vanskelig.
Gjest Skrevet 14. januar 2009 #4 Skrevet 14. januar 2009 Ehhhh???? Hva er problemet? HOld ut den lille tida og HOLD KJEFT om tankene dine. Husk at mamman er nærmest hellig for de fleste mannfolk. De kan gjerne kritisere mamman sin selv, men det blir fort leven hvis kona/samboeren eller andre sier noe negativt. Forstår det ikke er lett å ha svigermor så nært, men for ei begrensa tidsperiode så er det best å holde ut, ha huset strigla, be gjerne svigermor om hjelp ( de liker som regel det), se det som en GYLDEN mulighet for dere til å komme dere litt ut på resturant og kino i lag siden dere trolig ikke vil få problemer med å få barnevakt med henne så nært. Vi bodde under samme tak som mine foreldre i et halvår pga at vi ikke fant noe å leie mens vi vente på å overta huset. Lett var det ikke, men det gikk.
Gidder ikke! Skrevet 14. januar 2009 #5 Skrevet 14. januar 2009 Det er vel ikke så mye du får sagt til det tror jeg. Men du får passe på å være tydelig med henne i forhold til din tid og ditt "rom"! Tror du hun kommer til å renne ned dørene deres? Hun skal vel jobbe? Hvis hun ønsker å være en del sammen med dere og barnebarn, så kan du jo se på det som en ressurs:) For litt egentid og den type ting? Hehe. Ser ikke helt problemet, men nå kjenner jeg ikke svigermoren din heller da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå