2SønnerSmå Skrevet 13. januar 2009 #1 Skrevet 13. januar 2009 var akkurat innlagt på Haukeland i 3 dager med alvorlig brystbetennelse i det høyre brystet,var syk fra Onsdag til Mandag.Før jeg ble lagt inn sov jeg bare,og klarte ikke å amme på det syke brystet,kun det friske.Prøvde å tømme det med pumpe,men det tettet seg,fikk ikke noe ut. Ble lagt inn,og fikk intravenøs medisin,spurte om å få låne brystpumpe og dagen etter fant de en jeg kunne låne.pumpet det friske brystet.Og prøvde etter hvert det syke,men det var enda tett.Siste dagen fikk jeg pumpet 50 ml fra det. Nå når jeg kommer hjem føler jeg at de er tomme begge to,at det bare er nok til 1 måltid i de og at det ikke er nok. Noen som har jobbet seg opp derfra?? Takker for alle svar,er desperat her!!
Gjest Skrevet 13. januar 2009 #2 Skrevet 13. januar 2009 Det beste rådet er egentlig å belage deg 1 uke med kun amming. Ta gjerne med ungen i sengen hvis du klarer å amme liggende. Drikke masse vann, fennikel te, vørterøl og munkholm. Spise godt er også viktig. Spør legen om nesespray som stimulerer utdrivningen. Altså amme, sove, drikke, amme:)
2SønnerSmå Skrevet 13. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 13. januar 2009 Det tror jeg at jeg skal gjøre! Men har en del avtaler fremover som jeg ikke kan bryte, lege osv Skal kjøpe inn te i morgen,men hvorfor munkholm og vørterøl?? Jeg klarer ikke drikke vørterøl foresten =( Den nesesprayen har jeg Hva med amme teen?
Gjest Skrevet 13. januar 2009 #4 Skrevet 13. januar 2009 Amming er veldig bra, men husk; Ikke for enhver pris! Du skal leve under ammeperioden også, ikke bare overleve. De aller fleste ting får du hjelp til her: ammehjelpen.no -flott alfabetisk liste og sos-side. Du finner ogsåkontaktinfo til erfarne ammedamer som kan hjelpe. Ønsker deg god bedring og lykke til:)
Gjest Skrevet 13. januar 2009 #5 Skrevet 13. januar 2009 både munkholm og vørterøl samt vanlig øl stimulerer/øker melkeproduksjonen. Det samme gjør amme-te. De avtalene du mååå gjennomføre skal du selvfølgelig holde, men ellers er hvile viktig:)
2SønnerSmå Skrevet 13. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 13. januar 2009 Tusen takk for flotte råd!! Skal legge meg til sengs med øl,te og vann i morgen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå