Gå til innhold

journalen min fra forrige fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en ganske traumatisk fødselsopplevelse med førstemann.Jeg har alltid lurt på hva som egentlig skjedde siden det endte opp med akutt snitt pga komplikasjoner hos barnet.

I dette svangerskaoet har vi flyttet og bor 4 timer unna der jeg fødte,hadde lege og jordmor sist.Ergo nytt sykehus og nye folk og forholde seg til.Da jeg var på ul var jeg på sykehuset jeg nå skal føde. De ble interessert i min forrige fødsel pga oppfølging og fødsel på spesialenhet denne gangen.Føler jeg har altfor dårlig kunnskap om min egen fødsel og jeg VIL se hva som egentlig skjedde.Vil unngå for enhver pris at dette skjer igjen, og da trengs det dokumentasjon...

Hver en jeg møter i helsevesnet under denne graviditeten har sin egen teori om hva som skjedde sist.Jeg blir bare mer og mer skremt.Nå vil jeg vite!

Kan jeg ringe føden på sykehuset jeg fødte sist og få tilsendt journal og tilstandsrapport på barnet?Hvordan går jeg frem og hva gjør jeg ?

Takk for svar ! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei. jeg ringte føden jeg og da fikk jeg tilsendt journalen min. måtte betale noe for den ble sendt rekomandert så vidt jeg husker. var ikke noe problem å få den hvertfall

Skrevet

Takk for svar vembi =)

Penger får det heller koste, kan jo ikke bli flådd for rekomandert post heller ...;)

Jeg ringer i morgen jeg.Er jo snakk om meg, så å nekte meg den har de vel ikke rett til ...

Skrevet

Du har rett til å få utskrift av journalen din, men du må kanskje betale litt for kopiering og porto. Berre ring til det tidlegare sjukehuset ditt og spør. Det kan fort ta litt tid med saksgangen, om dei liknar mitt sjukehus, så ville gjort det snart.

Skrevet

du har rett til innsyn i egen journal men jeg vil tro du må sende skriftlig henvendelse om dette... ikke nok å ringe da det er vanskelig for de å sjekke at du er den du sier du er...

Skrevet

Du kan få innsyn i din journal eller du kan be om å få en gjennomgang av fødselen din på det sykehuset du fødte. Jeg har en venninne som etter 16 år fikk gått gjenom sin traumatiske fødsel. Hun var skremt etterpå, men hun var veldig glad for at hun gjorde det.

Masse lykke til. håper du finner svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...