mamma`n til andreas Skrevet 13. januar 2009 #1 Skrevet 13. januar 2009 Hørt om/noen som har født med influensa i kroppen? Har selv fått det nå og termin er rett rundt hjørnet. Er rett for at tynne og tørre slimhinner vil gjøre fødselen enda verre. Eventuelt noen som har noen tips eller råd?
BAcer vil ha flere :) Skrevet 13. januar 2009 #2 Skrevet 13. januar 2009 Hei. Jeg vet ikke hva jeg har hatt for noe, men tett har jeg iallefall vært! Var tett i nese og hodet i 1 uke, mistet smakssans og luktesans hele den uken også. Følte jeg satt på fly i 5-6 dager og var helt bomull i hodet. Det gikk ikke over av segselv så jeg gikk til legen og fikk penicillin. Nå har jeg begynt å bli bedre. Jm sa til meg at jeg burde ikke finne på å føde når jeg var syk, fordi syke fødende fikk ofte panikk når de ikke fikk puste seg gjennom riene skikkelig.. Kanskje du også skulle tatt en tur til legen og hørt om det er noen medisiner du kan ta som får litt fortgang i det å bli frisk? Uansett: lykke til
Hakkamella Skrevet 14. januar 2009 #3 Skrevet 14. januar 2009 Du kommer helt sikkert gjennom fødselen, med nesespray og diverse sånne ting. Men det jeg tenker mest på er smittefaren. Har ikke lyst å smitte babyen når den er så ny og liten. Min søster skal være med på fødselen og har nå blitt syk (første registrerte i Bergen med influensa faktisk hehe). Hun har fått streng beskjed om å holde seg langt unna oss, og hvis hun ikke er frisk og over inkubasjonstiden så blir det ingen fødselshjelping på henne. På slutten av sykdommen når hun 'bare' er forkjølet, så kan hun heller få være med hvis hun bruker munnbind og gummihandsker og sånt.
trollo Skrevet 14. januar 2009 #4 Skrevet 14. januar 2009 jeg spurte min jordmor om det sist jeg var der, for har nettopp hatt huset fullt i influensa (alle fikk det utenom jeg). Hun sa at siden jeg ikke har fått det til nå, så slipper jeg nok, men hadde jeg fått det hadde jeg nok bare måtte gått gjennom en fødsel MED influensa. ( Jeg lurte rett og slett på om de vurderte keisersnitt dersom man var helt ute i feber og ikke klarte å "hjelpe til" med fødsel selv). Hun sa at de får alle slags mulige syke, fødende inn på fødeavdelingen, og det som skjer er at de blir selvfølgelig fulgt ekstra opp, må gjerne i isolat etc. Hun sa også at ofte var fødselen lettere for de som var syke, fordi de var slappe og lot kroppen gjøre som den ville (ordne opp selv rett og slett). Kanskje noe i det???
mamma`n til andreas Skrevet 14. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 14. januar 2009 Tusen takk for fine og nyttige svar:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå