Gå til innhold

Vemodig,men akk så nødvendig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja,nå er jula vår fordufta.Alt tatt ned og i esker.Kopper og glass vil jeg ikke se før neste jul.Å det er jo ikke så lenge til.Det er jo i år ;o)

Var nå et sabla arbeid å få opp alt dette.men jaggu var det noe å ta det ned å.LilleTrass ble helt fra seg,og hengte opp da jeg tok ned ;o)

Men han ga opp da jeg var raskest.Juletreet ble som alle andre år fyrt opp og ga oss den siste duft av jule-lukt..Men det måtte den veien.Ikke ei nål var igjen...he he he =0)

Nå sitter jeg her da..Syns det ble så mørkt og utrivelig at...

Så tanken om å kjøpe nye lamper blir mer og mer forlokkende.

Jeg vil ha lys rundt meg!!!!! AAAAARGH

Neida,er ikke tørna...ennå....Men kan ikke utelukke at det skjer.... ;o)

Så nå kan dere komme med forslag til meg.Hva kan jeg kjøpe for å få stæsja opp kjøkkenet? lysgrå vegger og elfenbenshvite dører.??? Kan børsta stål eller noe være tingen?

Å gardiner? Har liftgardin nå.men med di får jeg ikke opp vinduet skikkelig....

Dette er første året jeg ble deppa over å ta ned julepynten...Hærremin altså ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lærte to ting av en interiørkonsulent for mange år siden, som jeg har fulgt standhaftig. De to tingene er minst mulig gardiner og mest mulig speil:-)

Speil gir romfølelse, som igjen gir en bedre følelse av lys.

Gardiner pakker inn og gjør rommet mindre, gir mindre naturlig lys inn og virker egentlig tvert om, om man ikke kjører flagrende, hvite gardiner da.

Så jeg ville vurdert om det er noen naturlige vegger å henge opp speil på, gjerne med litt størrelse. Og som du sier, børsta stål er lekkert, men hvitt kan også funke bra.

En spotskinne eller to i taket kan gjøre underverker med lyset i et rom og om du har en dimmer, så kan du skape stemning samtidig:-) Spotene stilles inn der du ønsker fokus og er effektfullt.

Om du ønsker gardiner, så er jo alternativet å ha en persienne i tillegg. Da er det smart å henge det opp utenfor karmen, slik at man lar mest mulig av selve vinduet synes og heller henger gardinene over list og vegg. Og persiennen festes i veggen over karmen til vinduet. Da lager man også større romfølelse og slipper inn alt naturlig lys:-)

Skrevet

Speil? Nei,her er det ikke plass til det.Ingen vegger å ta av,siden jeg reiv den eneste ;o)

Må ha gardiner jeg.Naboen sitter i sitt vindu og ser ned hit.Å det er ikke tull,men helt sant.Skal ha mest mulig å snakke om vet du.

Jeg har fått opp ei spottlampe på kjøkkenet.Å i går kobla snille svigersønn til dimmern.så nå gjør ikke ungene anna enn å leker seg med brytern ;o)

Skal ha opp 3 spotter der veggen sto.Skal lage falsk ås.Men med den arbeidsomme saken i hus tar det vel noen år før det er gjort.

Får prøve ut persiennere på vindu ja.For liftgardin ble ingen lur løsning.Men kan jo hende jeg kommer på noe lurt da.

Ser for meg at børsta stål kan bli knæsj her.Er jo flekker av veggen jeg kan henge opp ting på på kjøkkenet.Er veldig lite her.Men må ha noe som gir rommet litt mer enn bare nymalte vegger....

Skrevet

Lysegrå tynne lingardiner som hindrer innsyn, men ikke "tar" lyset?Gardinstang og gardinringer i børstet stål?

Vinstativ i børstet stål?

Spotter på skinne (som Klatten foreslår)

Bilder med brede rammer? Sort/hvite bilder med stålramme eller hvit ramme?

Tallerkenhylle malt i samme farge som vinduskarmene?

Stæsj i børstet stål - brødboks, pastaboks, kaffeboks etc?

Trådkurv i stål med frukt eller juksefrukt?

Hmmm... må tenke litt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...