Mamma til to tette Skrevet 13. januar 2009 #1 Skrevet 13. januar 2009 Blir de ekstra våkne av det? Lege nevnte det som bieffekt og jeg har selv astma og bruker kun anfallsmedisin på kvelden når jeg absolutt må. Rett og slett fordi jeg merker jeg blir giret og får problemer med å sove. Vi har gitt hver tredje time den siste uken som legen anbefalte og har sett en forbedring på luftveiene men samtidig har hun snudd døgnet. Sovner kl 19 som vanlig men våkner noen timer senere og kan da holde det gående til 2-3! Får litt mat, hoster litt men er i bunn og grunn i toppform, storgliser, pludrer og hviner av fryd høyere enn hun gjør noen annen tid på døgnet. I går ga jeg opp kl 01 og la henne ved siden av meg i sengen, det var som å ligge ved siden av en hyperaktiv ål...når er det siste tid dere evt gir ventoline? Etter snart 3 mnder uten søvn grunnet sykdom hadde jeg virkelig håpet på bedre tider nå så litt hjelpesløse...
-MtG- Skrevet 13. januar 2009 #2 Skrevet 13. januar 2009 Vi sluttet med ventolin vi. Var ikke helt avhengig av den da så det gikk bra. Han sov dårlig og våknet mange ganger på natten. Også ble han hyper og agressiv på dagen. Begynte å slå i bhg og sånn. Ble skikkelig vil-ikke-drittunge:)
Joikaboll@ Skrevet 13. januar 2009 #4 Skrevet 13. januar 2009 Mine ventoline-barn er også mer våkne enn noen gang når dem går på medisin. Vi ga ventoline hver 3 time gjennom hele døgnet, natt som dag. Etter noen mnd med effektiv medisinering så eldstegutten ut som en sprekkferdig ballong. Han blei veldig "oppblåst".
Mamma til to tette Skrevet 13. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 13. januar 2009 Åh er oppblåsthet også en bivirkning, det forklarer også noe! Vi er under utredning så vet ennå ikke hvor mye vi skal bruke så får forsøke oss fram. Som sagt vet jeg jo selv effekten på meg selv, en voksen så kan jo skjønne at den lille kroppen får seg et kick. Så langt er hun lagt uten ventoline og har ikke hostet eller våknet en eneste gang så man kan jo håpe at det blir en natt med litt mer søvn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå