Gå til innhold

Tidlig ultralyd, ingen hjerteaktivitet! (samme som bl.a "Moden alder")

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde jeg var 7+5, og pga. missed abortion ved forrige svangerskap (oppdaget i uke 11) fikk jeg komme på tidlig ultralyd. Vi kunne se fosteret, men det var mindre enn antatt – og vi så ikke noe hjerte som slo. Etter gynekologens skjønn kan dette skyldes to ting: 1) Jeg er kortere på vei enn det jeg trodde, og det er derfor for tidlig å se hjertet. 2) Fosteret er dødt. Jeg tok blodprøve for å registrere hcg-nivået, og skal ta ny prøve om et par dager for å se om det stiger eller synker.

Jeg føler meg helt kald og nummen, og vet ikke hva jeg skal tro. Er det noen som har opplevd noe liknende? Er det ennå håp, eller…?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er ingenting i veien for at du kan være f.eks 5+5, og da er det vel rett før hjertet begynner å slå...

det er vel bare å vente å se... (dumt å si men..)

du får vel komme på ny UL snart?

Skrevet

jeg har opplevd akkuratt dette!!!! var på tidlig ul i noe jeg var skråsikker på var uke 7 ,jeg var der pga blødning!! når jeg kom dit så han noe som kunne være et foster,men det var ikke 7uker...i så fall var det et dødt foster,eller noe som ikke hadde begynt å slå ennå... han anbefalte meg til å skrape det ut(siden jeg var så ung og hadde 3 barn allerede !?!) noe jeg valgte å ikke gjøre enda.....

ukene gikk...det var helt forferdelig...visste jo ingen ting...men i uke 10 tok jeg ny ul(privat) der viste det seg et lite hjerte) så min egen termine er 19.01.09 i men ul termiinen er 30.01.09 (så ikke lenge til lille vidunderet er født:) lykke til..ønsker deg allt godt

Skrevet

Tusen takk til begge dere som har svart meg! Jeg ble litt lettere til sinns, selv om jeg er forsiktig optimist.

Uansett: Kan ikke skjønne at jeg skal ha et dødt foster i magen, når graviditetssymptomene ennå er i fuill blomst - både kvalme, tretthet og superømme pupper! Sist gang, da det ble påvist ma, hadde jeg få graviditetssymptomer i forhold til tidligere svangerskap, og i forhold til nå.

Lykke til, begge to!

Klem :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...