Dozer Skrevet 13. januar 2009 #1 Skrevet 13. januar 2009 Alle maser om at vi må få oss førerkort, bil og hus. Hvorfor kan ikke folk skjønne at vi faktisk ikke har råd nå! Jeg er veldig klar over at jeg ikke har alle de tingene, og jeg skulle så absolutt ønske at jeg hadde! Vet ikke hvor mange ganger jeg har sitti ved sengene til jentene og grått av frustrasjon over at jeg ikke kan kjøpe alt de fortjener og at vi ikke har et stort fint hus. Jeg trenger ikke at folk skal minne meg på det hele tiden, jeg er faktisk nedfor nok som det er pga de tingene.Men de har tak over hodet, klær på kroppen, mat i magen og jeg har masse tid til dem. Eldstejenta er veldig høflig, omtenksom og ligger absolutt ikke etter de andre barna. Det er jeg fatisk stolt av. Kan jeg ikke være stolt av det så lenge jeg ikke har hus, bil og førerkort? Jeg er så lei av at jeg alltid skal være taperen. Jeg får sikkert de tingene etterhvert jeg også, bare ikke akkurat nå. Er det virkelig nødvendig å dra meg gjennom søla for det!
3b@rnsmor-30* Skrevet 13. januar 2009 #2 Skrevet 13. januar 2009 høres ut som du har mye å være stolt av!!!!!!!!!!!! flink mamma fikk jeg følelsen av!!!!! førerkort, hus og bil er da ikke viktigst her i livet.... vet det er sårt at de maser på deg... hva med å svare de rett tilbake at du faktisk ikke har råd..... at du gjerne skulle... og at de faktisk ikke gjør det noe bedre for deg ved å mase om sånt.. tenker pipa får en annen låt. lykke til!
Gjest Skrevet 13. januar 2009 #3 Skrevet 13. januar 2009 Skjønner det er frustrerende! Alle har perioder i livet hvor økonomien er stram, og det burde ikke andre legge seg borti. Høres ut som om jentene dine har det utmerket jeg, masse kjærlighet og en mor som ønsker dem alt godt. :-) DET er det som betyr noe. :-)
Daglilje Skrevet 13. januar 2009 #4 Skrevet 13. januar 2009 Jeg har heller ikke førerkort, bil eller hus og jeg er også lei av at folk spør når vi har tenkt å kjøpe oss eget.. Vi kjøper jo når vi har råd, så det er ingen vits i å spørre mener jeg. Men veldig mange gjør det likevel! Folk blir også forskrekka når de finner ut at jeg ikke engang har førerkort.. jeg har ikke råd til det jeg, enkelt og greit. Når jeg har råd så kommer jeg jo til å ta førerkortet og kjøpe bil, men akkurat nå er jeg laangt ifra å ha råd til det Best å bare overhøre sånn tror jeg, og heller konsentrere seg om de bra tingene. Vi har fine ting, barnet vårt har reine klær og vi har masse mat i kjøleskapet Vi mangler ingenting for å overleve!
Gjest Skrevet 13. januar 2009 #5 Skrevet 13. januar 2009 Jeg syntes det høres ut som om dere har det fint som dere har det. Bare svar det du, at ting er bra som de er! Så et par tips; Leiemarkedet er blitt dyrt nå, og dyrere skal det bli. Boligprisene på sin side er på vei nedover og sett under ett kan det faktisk være at det lønner seg å kjøpe et hyggelig lite krypinn fremfor å leie. (betaler man det samme per mnd så er det jo ingen forskjell, annet enn at du sitter igjen med reell verdi for de brukte kronene!) Anbefales. Og det trenger hverken være hus eller speller nytt. Jeg er veldig lykkelig i mitt slitne oppussingsobjekt og gjør noe med det bit for bit når jeg har råd. Har jeg penger til overs men vil gjøre noe annet med dem så gjør jeg bare det, det siste strøket med maling etc, det kan vente så lenge vi har det bra alle sammen! Lappen; det finnes noen sånne "pakker" man kan få, og jeg fant en kjøperskole som kun hadde pakke på det obligatoriske, og vips hadde jeg råd likevel. De godtok også avbetaling, dersom man ønsket det. Lappen er veldig greit, selv om jeg klarte meg finfint uten også Men som sagt, er du lykkelig, trives og har det bra, selv om du ikke har "volvo, villa og vovvov" så si det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå