Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå i min 34uke. Var på kontroll for ca en uke siden hoe jordmor, da var alt bra, ingen problemer.

Men nå, så har jg lagt merke til at jg har fått litt vann/ødem i beina... blir merker på leggen når jg klemmer fingeren inn.

Synes dere jg skal si ifra og få sjekka d en gang til på kontroll, lr er d bare normalt??

Er ikke mye altså,og formen er fin ellers...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er helt normalt mot slutten av svangerskapet. Du kan gjerne si det når du er på kontroll, men tror de bruker å sjekke det!

Når har du termin? Jeg har 14. februar, men syns det er leeenge til akkuratt nå.

Skrevet

Er ikke uvanlig med vann i kroppen, men har det økt drastisk på kort tid er det jo greit og sjekke blodtrykk/urin for å avkrefte svangerskapsforgiftning. Har selv vært utrolig plaget med ødem, var verst i første svangerskap, ble helt stiv på slutten, dro på 8 kg siste uka fordi jeg hovna opp helt villt, hadde sovende hender/fingre de 3 siste mnd. Er ikke like ille denne gangen, hendene sovner lett og jeg bruker sko i 3 strl for store som er trange nå men.. trøsta er at det forsvinner igjen, mesteparten ganske fort. Har fått ødem fra uke 20 hver gang jeg...

Skrevet

14feb er jo ikke lenge til da... jg har i mnd skifte feb/mars.

Synes d egentlig går fort. Enda hvertfall;)

Jg får vel bare se d an litt.. skal ikke på kontroll igjenn før om 3uker, så får følge ekstra m:)

Skrevet

3 uker til kontroll? Det var da lenge.. gikk hver 14. dag fra uke 30. jeg... Du må jo bare ringe legen din om du vil sjekkes, han/hun kan alltids gi deg en akutt time om det er noe du er bekymret for. :)

Skrevet

jeg har vann i kroppen. 2 i ødem nå. har blitt verre bare på en uke. fikk vel det nå for noen uker siden..jeg har også termin 14 feb.og syns det går fort. er jo snart bare fire uker til jo. mangler stellebord ennå da, og vasking av baby klær, men ellers er alt klart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...