Gå til innhold

Ang glukosetest??

StrilenツEndelig.mammaღ

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det denne skal taes?

Er det i uke 28??

Kan man ta den hos fastlegen på ens lokale legekontor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg tok iallefall i uka 28 i forrige svagerskap hos fastlegen.

Satt der i to timer... Ta med en god bok el. Jeg fant ut at jeg har kabal på mobilen, tiden gikk litt fortere iallefall.

Skrevet

Eg gjekk nå heim dei to timane eg... Eg tok den på sjukehuset, men da var etter jm fant mykje sukker i urinen???

Har dåke hatt svangerskapsdiabetes før eller har dåke diabetes 1 eller???

Eg lure nemlig på korti eg skal ta glukosebelastning i dette svangerskapet... Vil vertfall teste med jevne mellomrom

Skrevet

Hvordan merker man om man har svangerskapsdiabetes? Foruten ved urinprøve...

Skrevet

Eg skal ta testen fordi eg er overvektig fra før.

Og så er eg insulinresistent pga pcos, så eg kan ha lett for å få det.

Skjønner eg rett at eg kan ta den hos fastlegen og ikkje på sykehuset??

Skrevet

Du kan ta den både på sjukehuset og hos fastlegen... Eg har vert hos begge deler... Hadde glukosebelastning hos legen min etter fødsel for å sjekke at det var vekke... Og det var det...

Skrevet

Hei Strilen-2icsi-1frys-1sa-GRAVID

Svarer på dette i visshet hvordan det er her i min kommune,men med usikkerthet om det er sånn overalt :)

Jeg skal ta glukosebelastning selv pga høy bmi.

Her kan man VELGE om man vil ta det på sykehuset eller hos fastlegen.Man MÅ VENTE på stedet man velger i 2 timer før man får dra hjem etter siste måling.

Jeg har valgt sykehuset istedenfor den trange lille legekontoret.På sykehuset kan jeg "gjemme" meg litt føler jeg.Ta med en god bok :)

Lykke til !

Skrevet

Tusen takk for svar jenter.

Da e eg litt klokere :-)

Skrevet

Her er det mellom uke 28 og 32 faktisk, men rundt uke 28 i alle fall. Og slapp av, det er _ikke_ så ille som en innbiller seg =) Det er mest kjedelig.

Skrevet

Spurte jordmor om det i dag. Hun kunne fortelle at man ble gjerne veldig kvalm, og følte at kroppen var i ubalanse rett og slett. Økt tørst kan og være et tegn, men når man er gravid er man jo mer tørst enn vanlig uansett så det er ike noe sikkert tegn.

Skrevet

Forrige svar var på spørsmålet fra lady purple forresten...:)

Skrevet

Tok glukosetest i uke 28-30 etter sukkerspor i urin på besøk hos JM. Det var noe av det værste jeg har vært borti. Den sukkerlaka du må drikke er veldig søt, og jeg spiser ikke så mye sukker fra før. Fikk skikkelig reaksjon på dette, ble skikkelig kvalm og svimmel. Skulle tro jeg svimet av hele tiden. Dessverre for meg måtte jeg sitte på det fæle legekontoret, og alle andre ventende tittet nok rart på meg i løpet av den tiden de satt der. Måtte sitte med hodet mellom beina med øynene igjen. Prøvde jeg å sette meg opp med hode bakoverlent svartnet det helt for meg gitt. Tydeligvis "sukkeroverdose"! Typisk at det etterpå ikke var påvist hverken sukker i urina på legekontoret og testen viste negativ. Føltes som 2 bortkasta timer for å si det sånn...

Måtte bare dele min frustrasjon og erfaring med denne hendelsen som sikkert er heelt uinteressant for dere ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...