Gå til innhold

Dere med bekkenløsning...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid med nr 3 og hadde bekkenløsning fra va uke 20 i forrige svangerskap. Fra ca uke 13 i dette svangerskapet.

Det sitter mest foran i lyskene og nedover bena, men kjenner også endel bak i korsryggen og rompa. Er nå halvveis i svangerskapet.

Jeg går til fysio en gang i uken og tar forhåndsregler ved løft, tar det med ro osv...

De siste ukene har jeg bare blitt verre og verre. Jobber fremdels (kontorjobb), og har lyst til å fortsette med dette, men tror ikke at jeg klarer hvis det fortsetter slik. Jeg har tross alt to barn som venter på meg når jeg kommer hjem fra jobb.

Hva gjør dere? Tar det helt med ro? Trener? Behandling? Sykemeldt?

Hadde vært kjekt å høre andres erfaringer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg sitter hjemme jeg, har til daglig jobb i barnehage og det fikk jeg ikke til nå gitt. prøver å gå noen små turer med hunden i løpe av dagen, men ikke hver dag det går. I dag brukte jeg 5 min på å få på meg buksa. 30 min på å ta ut av oppvaskmaskinen... men kanskje det blir en bedre dag i morgen. har også smerter foran og bak :)

Skrevet

Sykemeldt her...sitter hjemme..ta det med ro..fysio en til to ganger i uka..går litt turer ....men ikke for mye da det gjør at jeg får gangvansker...ikke morro dette..sitter heller ikke ekstremt mye på rompa jeg da jeg har mye smerter i rompa og nederst i ryggen..blir rett og slett vondere av å sitte for mye..har smertene både foran og bak jeg og..du får finne ut hva du føler er best ..men bekkenløsning kommr vel for å bli er det ikke slik?Det e rivertfall ikke noen vits og tvinge seg til ting som gjør vondt.

Skrevet

Jeg er gravid med nr.2, hadde bekkenløsning forrige gang og nå. Startet for fullt med smerter for 1 uke sden og de sitter bak og på sidene. Jeg hadde store problemer sist gang og slet med ettervirkninger i 2,5år. har kun vært smertefri i 1/2år, så jeg er 100% sykemeldt. Jeg passer på å gå en del og ligge/sitte slik at smerten ikke bir værre. Det værste for meg er å sitte på hardt underlag/underlag som presser på bekkenet, harde gulv, trapper og lange gåturer der jeg glemmer å ta korte steg. Skal til Fysioterapaut og vurderer vannjogging.

Lykke til og husk å lytte til kroppen!

Skrevet

Jeg har hatt bekkenløsning siden uke 13-14... begynte meg 50% sykemelding. Gikk på det i ca 3 uker, men klarte ikke noe mer enn det. Jobber i en daglivarebutikk med myr tråkking på hardt gulv. har de siste mnd vært 100% sykemeldt, noen dager har jeg nesten ikke noe vondt mens andre har jeg problemer med å komme meg ut av senga...

Er 28+1 uker på vei

Som nevnt av andre her så er det viktig å lytte til kroppen din og ikke presse deg for mye, du har jo ikke bare deg selv å tenke på lenger :)

Skrevet

Jeg er også gravid med nr 2, fikk BL uke 14 denne gangen. Ble først halvt sykemeldt, men jobber i bhg så måtte kaste inn hådkle ca uke 18. Nå er jeg 29 uker og sliter med smerter i baken og symfysen. Værst bak. Går til fysioterapeut 2 ganger i uka, vannjogger og prøver å ta det med ro. Får vondt av å ligge/sitte så det blir mange runder på stuegulvet i løpet av en dag. Håper jeg slipper vondt etterpå denne gangen, sist slet jeg lenge fordi jeg ikke var flink til å lytte til kroppen i svangerskapet. Lykke til:)

Skrevet

Gravid med nr 2. Har kontorjobb denne gang og sist gang. Hadde veldig vondt for å sitte, men også stå og etterhvert også gå. Sist ble jeg delvis sykemeldt men fullt i uke 26 og ut svangerskapet. Denne ganger fullt sykemeldt fra uke 21. Går til fysio en til to ganger per uke. Gjør litt øvelser hjemme og går korte turer. Er helt nødt til å passe på bevegelser og ta det mye med ro, ellers får jeg svi skikkelig for det. Skal lite til. Slet lenge etter sist svangerskap så denne gangen prøver jeg alt jeg kan å lytte til kroppen.

Skrevet

fikk BL i 13 uke.(bak) men har gått over gradvis med meg. men nå kommet tilbake fremme. det jeg gjorde var at jeg tok alt med ro, tok meg varme bad ofte. og smurte med ofte med tigerbalsam faktisk. for det vamer litt.. t.balsamen hjelper ikke mye.. men hvis du sitter mye som du sikkert gjør side du har kontorjobb, så hjelper den faktisk mer enn jeg skulle tro.. jeg er selv student og sitter mye selv:)

Skrevet

Dette er ikke ment som kritikk altså, bare noe jeg lurer på. Er du sikker på at det er ok å bruke tigerbalsam når du er gravid. Fysioterapeuten min sa at det ikke var anbefalt for gravide å bruke det. Jeg spurte ikke hvorfor, derfor lurer jeg bare på om du har sjekket noe rundt dette.

Skrevet

Jeg fikk bekkenløsning veldig tidlig.. før jeg skjønte at jeg var gravid faktisk. Er førstegangs, så hadde jo ikke hatt BL før heller..

Jobber i bhg, så jeg ble 100% sykmeldt med en gang. Gikk til fysio, men dette gjorde bare vondt verre i mitt tilfelle. Kjøpte meg en sånn treningsball(sånn stor man blåser opp og kan sitte på), og bruker den veldig mye i stedet. Etter noen uker begynte jeg å jobbe litt igjen. 40% fordelt på 4 dager. Altså 4-5 timer fordelt på 4 dager, også 1 dag fri midt i uken. Jeg er satt til å gjøre arbeid som belaster kroppen minst mulig, så for meg er dette en super løsning. Deilig å slippe å gå hjemme hele tiden. Er nå i uke 30 og regner meg å jobbe til jeg går ut i perm.. =)

Å ja, jeg fikk også streng beskjed om å ikke bruke tigerbalsam. Men en gel som heter Heatlotion fra Aloevera kunne brukes..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...